معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه دیوان محاسبات کشور صیانت و پاسداری از بیت المال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، جلسه شورای اداری استان ظهر امروز با حضور معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مدیران کل ستادی استانداری، فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سالن شهید منتظرقائم برگزار شد.


معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در این جلسه با تشریح وظایف و اقدامات دیوان محاسبات اظهار داشت: پیشبرد اهداف این دیوان در گرو قانونمندی، قانون مداری و تعامل مؤثر مدیران دستگاههای اجرایی با دیوان محاسبات است.


«حمید تیموری» با اشاره به اینکه مدت ۱۰۴ سال از فعالیت دیوان محاسبات در عرصه نظارت، مشاوره حقوقی و قانونی و سایر زمینه‌ها می‌گذرد، افزود: مدیران دستگاه‌ها باید به این دیوان اعتماد کامل داشته باشند زیرا در یک نظام علوی و اسلامی وظیفه مردم و همه دستگاههای اجرایی و صیانت از بیت المال است.


وی ادامه داد: دیوان محاسبات، بازوی نظارتی مجلس است و قصد داریم اقدامات پیشگیرانه و مباحث آموزشی را سرلوحه فعالیتهای خود در دیوان محاسبات قرار دهیم.


«تیموری» خاطرنشان کرد: توسعه ملی یکی از الزامات تحقق یافتن حکمرانی خوب در جامعه است و توسعه ملی زمانی در تمام سطوح کشور تحقق می‌یابد که توسعه منطقه‌ای مبتنی بر قانون مداری در اجتماع پایه گذاری شود.

وی گفت که بکارگیری مدیر غیربومی یکی از سیاست های دیوان محاسبات است.


در جلسه شورای اداری استان «بهزاد فلاطون‌زاده» به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان معرفی و از زحمات رضا رحمتیان مدیرکل پیشین دیوان محاسبات استان -که بازنشسته شد-  با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =