استاندار کرمانشاه از سفر معاون سیاسی وزیر کشور در آینده ای نزدیک به کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایرنا ابراهیم رضایی بابادی در تازه ترین گزارش عملکرد خود اظهار کرد: در دیداری که به تازگی با آقای مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور داشتم ضمن ارائه گزارشی از مسائل استان قرار شد ایشان بزودی سفری به کرمانشاه داشته باشد.
وی گفت: بحث مهم امسال انتخابات است و وزارت کشور هم حساسیت و توجه خاصی در مباحث مقدماتی برگزاری انتخابات دارند که انشاالله با آمادگی کامل انتخابات را در اسفند ماه برگزار کنیم.

** پتروشیمی چهارم کرمانشاه در آستانه اجراست

رضایی بابادی همچنین با بیان اینکه احداث پروژه پتروشیمی چهارم در منطقه ویژه اسلام آبادغرب نهایی شده و در آستانه اجراست گفت: به غیر از پتروشیمی چهارم، بقیه کارهای منطقه ویژه اسلام آباد چندان پیشرفت رضایت بخشی نداشته است.
وی گفت: دست اندرکاران منطقه ویژه اسلام آبادغرب در جذب سرمایه و سرمایه گذاران در حد انتظار تلاش نکرده اند و امیدواریم این تلاش در آینده بیشتر و شاهد رونق این منطقه ویژه باشیم.

** بعد از توافق هسته ای زمینه برای افزایش گردشگران فراهم شده است

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: پیش بینی شده با انجام توافق هسته ای، تا پایان برنامه ششم حدود 20 میلیون گردشگر وارد کشورمان شوند که مطمئنا بخشی از این گردشگران از آثار تاریخی، باستانی و طبیعی استان کرمانشاه نیز بازدید خواهند کرد.
رضایی افزود:همین مسئله ایجاب می کند که در زمینه ایجاد زیرساختها و نیز استاندارد کردن امکانات رفاهی گردشگری کارهای جدی انجام دهیم چرا که رونق اقتصاد توریسم با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است و باعث ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

** سال آینده کرمانشاه به ریل کشوری متصل خواهد شد

وی در ادامه و با تاکید بر اینکه یکی از پروژه های مورد مطالبه مردم کرمانشاه بحث راه آهن غرب است گفت: بر اجرای این پروژه بسیار تاکید داریم و خوشبختانه توانسته ایم قول های خوبی نیز از مسوولین مرتبط با بحث راه آهن کشور بگیریم.
رضایی با اشاره به دیداری که با آقای نصر آزادانی داشته گفت: ایشان عنوان کرد که مسیر راه آهن ملایر تا کرمانشاه 270 کیلومتر است که بیش از 200 کیلومتر آن آماده ریل گذاری است و 90 درصد از کار 70 کیلومتر باقیمانده هم انجام شده و مشکل عمده ای برای این طرح وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان امسال نصب ریل گذاری تا ایستگاه فیروزان و در سال آینده ریل گذاری تا کرمانشاه انجام خواهد شد و کرمانشاه به ریل کشوری متصل خواهد شد.

** وزارت نفت 200 میلیارد ریال برای بازسازی نفت شهر تخصیص داده است

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به بازدید از پروژه های عمرانی بازسازی نفت شهر با حضور نمایندگان وزارت نفت گفت: تاکنون از200 میلیارد ریالی که وزارت نفت برای بازسازی نفت شهر تخصیص داده هفت میلیارد و 400 میلیون تومان به پروژه های در حال بازسازی اختصاص داده شده و پنج میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال قرار است اختصاص داده شود.

** ایجاد یک هتل پنج ستاره در کاروانسرای بیستون

رضایی بابادی در پایان با اشاره به جلسه ای که با مدیرعامل و هیات مدیره شرکت توسعه گردشگری ایران داشته یادآور شد: این شرکت به تازگی دست به کار ایجاد یک هتل پنج ستاره در کاروانسرای بیستون زده است و کار در مراحل پایانی قرار دارد و بزودی افتتاح خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =