حکایت قطع شدن پی در پی آب در پاوه/ رئیس اداره آب و فاضلاب شهری پاوه: از مردم عذرخواهی می کنیم

سالم مرادی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری پاوه از مردم شهر پاوه بخاطر مشکلات ایجاد شده در توزیع نامنظم آب عذرخواهی کرد.

هزار ماسوله نوشت: بحران کم آبی و خشکسالی چندسالی است که استان کرمانشاه را با مشکل مواجه کرده و در این میان اورامانات نیز از این مسئله مستثنی نبوده است. تاکنون شهر پاوه، به نسبت روستاهاي اطراف خود، كمتر با بحران كم آبي مواجه شده که اين ناشي از تامين آب مورد نياز مردم از منابع مختلف بوده است.

کاهش چشمگیر آب شرب شهرستان پاوه و همچنین کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی به دلیل کاهش نزولات آسمانی در فصل بارش این مسئله را می طلبد که مسئولین ذیربط از جمله امور منابع آب توجه بیشتری در جهت تامین آب به منظور برون رفت از این بحران داشته باشند.

بحران کم آبی در برخي از روستاهاي شهرستان پاوه به حدی است که مردم آب را از شهر خريداري کرده و يا از طریق چاه، آب روستا تامین می کنند.

در این میان روستايي مانند چورژي با دو هزار نفر جمعيت روزانه به ميزان تنها نيم ساعت از آب شرب برخوردار است.

در روزهاي اخير برخي از محلات شهر پاوه از ابتدا تا انتهاي خيابان مركزي كه شمار زيادي از جمعيت اين شهر را تشكيل مي دهد با مشكل كم آبي مواجه شدند به طوري كه روزانه تنها با دريافت يك ساعت آب شرب، آب مورد نياز خود را از اطراف تامين مي كردند.

يكي از ساكنين اين محلات در گفتگويي اظهار داشت: ميزان آب شرب محله ما به يكباره كاهش پيدا كرد به طوري كه در شبانه روز ما به مقدار يك ساعت از آب شرب برخوردار هستيم و براي تامين آب مورد نياز از اطراف و حومه اين شهر اقدام مي كرديم.

وي افزود: مشكل كم آبي شهر پاوه به يك بحران تبديل شده است.

رئيس آبفاي پاوه نيز در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: بدینوسیله امور آب و فاضلاب شهری پاوه از تمامی شهروندان محترم بویژه مناطق تپه کوله، خیابان مرکزی، شهرک نهضت و سایر نقاط مرتفع محلات شهر که بیشترین کمبود آب را در چند روز اخیر احساس کرده اند پوزش می طلبد.


سالم مرادي افزود: علت عدم آبرسانی منظم، مشکلات الکتروموتور و پمپ یکی از چاه های بیدمیری در عمق ۱۴۰ متری زمین بوده است که با تلاش شبانه روزی همکاران آبفا در شهرستان و استان این الکتروموتور تعویض و دوباره راه اندازی می شود تا به شهروندان مطابق هفته گذشته خدمت رسانی کند.

وي در پايان گفت: همچنین از مسئولین شهرستان پاوه، اداره راه و شهرسازی، شهرداری و اداره برق که در حل مشکل ما را یاری کردند تشکر می کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =