محتوای جلسه مجمع نمایندگان اصفهان با معاون جهانگیری برخی از اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در جلسه مشترک خود با معاون اول رئیس‌جمهور به بیان اهم مشکلات مردم و مطالبات این استان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسینعلی حاجی‌دلیگانی با تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس‌جمهور به فارس گفت: در این جلسه که در آستانه هفته دولت در تهران برگزار شد، نمایندگانی همچون حجت‌الاسلام سالک، سید محمدحسین میرمحمدی، حمیدرضا فولادگر، مجید منصوری، سکینه عمرانی، ابوالفضل ابوترابی، محسن صرامی، عوض حیدرپور، محمد فیروزی و احمد بخشایش حضور داشتند.

وی بیان کرد: محور و انگیزه اصلی از تشکیل این جلسه، ابراز گلایه‌مندی آیت‌الله العظمی مظاهری مبنی بر عدم اجرای قول‌های داده شده از سوی دولت و برخی از وزرای دولت یازدهم در هفته دولت سال گذشته، پیرامون اجرای پروژ‌ه‌های مربوط به حوضه زاینده‌رود همچون تونل بهشت‌آباد بود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس درباره مطالب بیان شده خود در این جلسه اذعان کرد: پیرامون حقوق عقب‌افتاده بازنشستگان صندوق فولاد و ذوب آهن اصفهان در ماه‌های اخیر، ضرورت تثبیت سهم آب کشاورزان شمال اصفهان و کانال برخوار، پرداخت خسارات سیل اخیر در برخوار، همچنین ارتقای بخشی میمه و ضرورت توجه به این امر مطالبی بیان شد.

وی با اشاره به ضرورت دو بانده شدن جاده علویجه و دو بانده شدن جاده حبیب‌آباد به اصفهان، گفت: تحقق قول‌هایی که رئیس‌جمهور در سفر خود به اصفهان به مردم استان دادند، راهکاری مناسب و سریع برای خروج از رکود شدید در بازار اصفهان، حل مشکلات بیکاری جوانان و کارگران از شرکت‌های بزرگ تولیدی اصفهان همچون انتخاب و اسنوا، از دیگر موضوعات مطرح شده از جانب من در این جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور بود.

حاجی‌دلیگانی درباره اهم مطالب بیان شده از سوی دیگر نمایندگان در این جلسه عنوان کرد: اجرای هرچه سریعتر مصوبات 9 گانه شورای عالی آب، حل مشکلات ناشی از افزایش مالیات، پرداخت پول‌های مربوط به گندم‌های خریداری شده، گلایه از استاندار اصفهان پیرامون عدم پاسخگو بودن تلفن نمایندگان استان، حذف برداشت‌های بی‌رویه آب در بالادست حوضه زاینده‌رود، چرایی فرار سرمایه‌گذاری از استان، مظلومیت فرهنگیان و معلمان آموزش و پروش و لزوم توجه بیشتر به آنها، وضعیت نابسامان سنگ‌بری‌های استان و عدم پرداخت خسارت به کسانی که از خشکسالی آسیب دیدند، از جمله موضوعات مهم بیان شده بود.

وی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به درخواست و مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ‌هایی را بیان کرد خاطر نشان کرد: اهم آنها شامل لزوم توجه و تمرکز بیشتر به استان اصفهان با عنایت به نقش بی‌بدیل این استان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، قطعی بودن اجرای قول‌های داده شده در محضر آیت‌الله العظمی مظاهری البته با توجه به این امر که تحقق پروژه‌هایی چون بهشت‌آباد زمان‌بر خواهد بود و حرکت در راستای مصوبات شورای عالی آب در رابطه با زاینده‌رود، است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: معاون اول رئیس جمهور دراین جلسه بحث آلایندگی شدید هوای استان اصفهان به ویژه در منطقه شمال شهر اصفهان را پذیرفت و حذف سوخت مازوت برای پالایشگاه را اقدامی در همین راستا خواند، همچنین از پرداخت شدن حداکثری مطالبه کشاورزان برای فروش گندم توسط دولت خبر داد.

حاجی‌دلیگانی در پایان گفت: جهانگیری در رابطه با مشکل حقوق معوقه بازنشستگان ذوب آهن قول دادند که با توجه به اقدامات صورت گرفته و دستورات داده شده، مطالبات آنها تا هفته آینده حل و پرداخت خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =