استاندر اصفهان گفت: در پژوهش صورت گرفته در خصوص بررسی نگرش مردم استان اصفهان به مواد مخدر و روانگردان ها مشخص شد که استان اصفهان رتبه اول را در میزان عکس العمل قاطع مردم به مواد مخدر و جواب نه در این ارتباط و رتبه 24 را در ارتباط با میانگین تمایل افراد به مصرف مواد مخدر در بین استانهای کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان،  رسول زرگرپور در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: استان اصفهان در خصوص كشفيات مواد مخدر در سال جاري رتبه ي چهارم را در بين استانهاي برتر كشور به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان به ميزان كشفيات در كشور اشاره كرد و افزود: ۵۱.۶ درصد از مواد مخدر در لايه ي اول و استان هاي شرق و جنوب شرق كشور كشف شده اند و ۲۴.۴ درصد نيز در استان هاي لايه ي دوم صورت پذيرفته و طبق آمار ميزان كشفيات در لايه ي اول ۲۴ درصد افزايش و در لايه ي دوم حدود ۱۸ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است كه نشان از توفيق نيروي انتظامي در مقابله با مواد مخدر و عدم نفوذ اين مواد به لايه هاي بالاتر است.

استاندار اصفهان در ادامه از تصويب ميزان تعرفه ي مراكز اقامتي ميان مدت( كمپ هاي ترک اعتياد) خبر داد و گفت: در سال جاري ميزان اين تعرفه با ۳۰ درصد افزايش و به ۴۷۷ هزار تومان براي ۲۸ روز خواهد رسيد.

رسول زرگرپور به لزوم تسريع در ساماندهي مراكز ترك اعتياد غير مجاز اشاره كرد و افزود: اداره كل بهزيستي و ادارات مربوطه بايد تلاش كنند كه نهايتا تا پايان پاييز اين ساماندهي انجام شود و بعد از اين تاريخ مركز ترك اعتياد غير مجاز در استان فعاليت نكند.

وي با اشاره به لزوم صيانت از شأن و منزلت زائرين حج تمتع در سال ۹۴، گفت: با توجه به شرايط ويژه ي حج تمتع در سال جاري مسائل مربوط به عدم انتقال مواد مخدر از سوي زائرين به صورت جدي دنبال خواهد شد.

استاندار اصفهان افزود: اقدامات پيشگيرانه و اطلاع رساني به زائرين بايد در زمان قبل از اعزام صورت پذيرد و سه نهاد قوه ي قضائيه، نيروي انتظامي و سازمان حج و زيارت مسئوليت اجراي قوانين مربوطه را در فرودگاه و قبل از اعزام زائرين بر عهده خواهند داشت.

مدير ارشد استان افزود: اگر زائرين، مواد مخدر، قرص و شربت متادون و ديگر مواد ممنوعه را در زمان اعزام به همراه داشته باشند گذرنامه ي آن ها توقيف و براي رسيدگي به تهران فرستاده خواهد شد و تصميم گيري در خصوص اعزام و يا عدم اعزام اين افراد بر عهده ي مسئولان كشوري خواهد بود.

وي در ادامه به پژوهش صورت گرفته در خصوص بررسي نگرش مردم استان اصفهان به مواد مخدر و روان گردان ها اشاره كرد و گفت: طبق اين گزارش استان اصفهان رتبه اول را در ميزان عكس العمل قاطع مردم و جواب نه به مواد مخدر به خود اختصاص داده است و در ارتباط با ميانگين تمايل افراد به مصرف مواد مخدر رتبه ي ۲۴ را در بين استان هاي كشور به خود دارد كه مي تواند رتبه خوبي قلمداد شود.

زرگرپور با بيان لزوم صيانت از اشتغال بهبوديافتگان گفت: در اين راستا براي هر كارفرمايي كه اشتغال يک نفر از بهبود يافته گان فراهم نمايد تسهيلات در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به بهره مندي از ظرفيت خيرين در راستاي صيانت اجتماعي از آسيب ديدگان اعتياد در مركز استان گفت: اين موضوع بايد براي فرمانداران طرح موضوع شود تا بتوانند با تشكيل جلسات از ظرفيت خيرين در شهرستان ها نيز استفاده نمايند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =