مبلغ 40 هزار میلیارد تومان برای درآمدهای ناشی از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها که در لایحه بودجه 89 برخلاف قانون مصوب هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده بود طبق قانون به 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

ایلنا:رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی از کاهش مبلغ 40 هزار میلیارد تومان که در لایحه بودجه 89 پیش‌بینی شده بود به 20 هزار میلیارد تومان خبر داد.
غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: مبلغ 40 هزار میلیارد تومان برای درآمدهای ناشی از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها که در لایحه بودجه 89 برخلاف قانون مصوب هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده بود طبق قانون به 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
وی تاکید کرد: این مساله در کمیسیون تلفیق صورت گرفته و این ایراد بودجه رفع شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح دیگر ایرادات لایحه بودجه 89 خاطرنشان کرد: مبلغ 13 هزار و 400 میلیارد دلار برای صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه 89 پیش‌بینی شده که در بودجه عمرانی نیز برای آن هزینه در نظر گرفته شده است و ظاهرا تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق بر این است که که این هزینه به صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کند و از سرجمع بودجه عمرانی کم شود.
وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود درآمدهایی که سال آینده به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود حدود 20 میلیارد دلار باشد تا به بخش‌های غیردولتی جهت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای اختصاص پیدا کند که به نظر می‌رسد با انجام این کار وضعیت مبهم صندوق توسعه ملی روشن شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =