مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج از استقبال مردم البرز از عرضه اوراق مشارکت سازمان قطار شهری کرج خبر داد.

 به گزارش فارس در کرج علی اصغر همتی اظهار داشت: به طور قطع ترافیک در خیابان‌های کرج یکی از مهمترین مشکلات مردم در این شهرستان است و بخش مهمی از توان مدیریت شهری برای مقابله با این مشکل صرف می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت کرج و افزایش خودروهای شخصی، تنها راه پایدار برای مقابله با این مشکل، رونق و توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از حمل و نقل مدرن از جمله مترو و قطار شهری است.
این مسئول افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل عمومی را هرگز نباید به عنوان هزینه در نظر گرفت، چرا که این امر به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری است و می‌تواند در میان و بلند مدت، منافع بسیاری را به شهر و مردم برساند.
همتی با اشاره به تلاش مدیریت شهری کرج برای احداث و راه‌اندازی مترو در شهرستان کرج گفت: در سال‌های اخیر هزینه‌ها و توان بسیاری در این راه صرف شد و خوشبختانه بخش مهمی از کار انجام شده است.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی به طور قطع بدون همکاری و مشارکت همه جانبه محقق نمی‌شود، گفت: اگر بخش خصوصی و توان مردمی در این حوزه‌ها وارد نشود، سرعت اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی کاهش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج افزود: ادامه پروژه مترو کرج نیز نیازمند مشارکت مردمی در راستای تامین نقدینگی است که برای این منظور مجوزهای لازم برای عرضه اوراق مشارکت اخذ و در روزهای اخیر این اوراق از طریق بانک‌های عامل در اختیار مردم قرار گرفته است.
همتی بیان داشت: خوشبختانه مردم البرز استقبال خوبی از این طرح داشتند و امیدواریم با تزریق نقدینگی جمع‌آوری شده به پروژه و تامین اعتبارات در اختیار پیمانکار، در آینده نزدیک شاهد سرعت بخشی به این پروژه بوده و مردم شاهد بهره‌برداری از فاز نخست مترو کرج باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =