مهر نوشت:

معاون دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات از زیتون‌کاران خواست برای جلوگیری از طغیان مگس زیتون، هر چه سریع‌تر نسبت به نصب انواع تله‌ها و جلب‌کننده‌های این آفت در باغات خود اقدام کنند.

معاون دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات از  زیتون‌کاران استان‌های قزوین، زنجان و گیلان خواست برای جلوگیری از طغیان مگس میوه زیتون، هر چه سریع‌تر نسبت به نصب انواع تله‌ها و جلب‌کننده‌های این آفت در باغات خود اقدام کنند.

امید عسکری با اشاره به اینکه اقدام به موقع تولیدکنندگان، مانع از خسارت آفت مگس زیتون به باغات می‌شود، افزود: تولیدکنندگان زیتون می‌توانند با استفاده از یارانه ۷۰ درصدی، انواع تله‌ها، فرمون و کارت زرد را از مراکز خدمات کشاورزی تهیه و با توصیه کارشناسان، این جلب‌کننده‌های مگس زیتون را در باغات خود، مورد استفاده قرار دهند.

معاون دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات، میزان تولید دانه زیتون در این سه استان را سالانه ۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت:علائم لارو مگس زیتون در استان‌های مذکور مشاهده شده و طی یک ماه اخیر هشدارها از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی در چند نوبت به کشاورزان اعلام شده است.

عسکری با بیان این که ایستگاه‌های پیش‌آگاهی توسط سازمان حفظ نباتات در همه استان‌های زیتون‌خیز راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در سه استان قزوین، زنجان و گیلان ۶۰ ایستگاه پیش‌آگاهی داریم که ۵۰ کارشناس بخش خصوصی و دولتی در آن فعال هستند.

وی با اعلام این که آفت مگس زیتون در کشور با مناسب شدن شرایط آب و هوایی طغیان می‌کند، اظهار داشت: دمای پایین ۳۰ درجه، دمای مناسبی برای رشد جمعیت آین آفت است.  عسکری از رسانه‌های جمعی و پر مخاطب خواست تا با اطلاع‌رسانی به موقع به باغ‌داران زیتون از خسارت‌های چند میلیارد تومانی به باغات زیتون کشور جلوگیری کنند. 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =