استاندار زنجان : انتخابات آزمونی بزرگ برای احزاب است

استاندار زنجان انتخابات را آزمونی بزرگ برای احزاب عنوان کرد و گفت: انتخابات هم به لحاظ رفتار سیاسی احزاب و هم تاثیری که در ادامه فعالیت حزبی آنان در جامعه دارد مهم است و باید با انصاف و علم و تدبیر در جریان های سیاسی جامعه فعالیت و قضاوت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری در نشست صمیمی با احزاب و تشکل های سیاسی استان وجود تحلیل تاریخی و جامعه شناختی از منطقه را از قواعد پایه در تشکیل احزاب و تشکل های سیاسی دانست. وی خاطرنشان کرد: یک حزب سیاسی باید پس از تحلیل درست از منطقه خود به ارایه برنامه های لازم در جهت توسعه منطقه پرداخته و از مشارکت سیاسی مردم استفاده نماید تا بعنوان پیشاهنگ از سوی مردم مورد قبول قرار گیرد.
انصاری با بیان اینکه 'توسعه' مطالبه اصلی مردم در استان های کشور است، گفت: این مطالبه اساسی موجب شده تا احزاب استانی به مسایل توسعه ای توجه بیشتری داشته باشند و کمتر به تحلیل جامعه شناختی منطقه بپردازند و اغلب به جای راهنمایی توده مردم و اصلاح تصورات نادرست عمومی، سعی می کنند خواسته ها و مطالبات مردم منطقه را تکرار کنند.
مقام عالی استان با اشاره به اینکه فعالیت های حزبی نباید موجب محرومیت افراد از حقوق قانونی خود در جامعه شود تصریح کرد: علاوه بر اینکه فعالیت های سیاسی و حزبی نباید هزینه ای به اشخاص تحمیل نماید، این فعالیت های تشکیلاتی نباید گذرگاهی برای دستیابی به منافع شخصی افراد باشند لذا کار حزبی هیچ هزینه و منفعت شخصی برای اعضا نداشته باشد. وی با اشاره به اینکه در کشور ما اغلب احزاب با محوریت شخصیت های سیاسی تشکیل می شود اظهارداشت: احزاب و تشکل ها اغلب در شکل دهی و قدرت یابی اشخاص بسیار موثر عمل می کنند ولی درصورت پیروزی آن شخص، لزوما اعضای حزب پیروز به مقام و قدرت نمی رسند. استاندار زنجان مشکل اساسی احزاب در حوزه فعالیت های سیاسی را حساسیت شرایط کشور و انتخابات پیش رو عنوان کرد و گفت: این دو مساله از یک جهت موجب رونق فعالیت های حزبی می شود و از سوی دیگر مانع می شود که احزاب سمت و سوی درستی برای فعالیت انتخاب کند.انصاری کند بودن روند جذب نیروهای جوان در احزاب را از معضلات این تشکل های سیاسی در استان ها و مناطق دانست و خاطرنشان کرد: با تعریف روند چرخش مسوولیت ها در احزاب، نیروهای جوان فرصت پیدا می کنند از تجربه فعالیت های حزبی نیروهای باسابقه استفاده نمایند و تشکیلات نیز همواره جوان و شاداب می ماند. وی در ادامه کارنامه دولت در سیاست خارجی را قابل قبول دانست و افزود: دولت در حوزه سیاست های داخلی نیز می تواند با اجرای تدریجی ومستمر فعالیت های سیاسی، فضای لازم را برای تشکیل و فعالیت احزاب فراهم نماید و موانع اقدامات تشکیلاتی را کاهش دهد. نماینده عالی دولت در استان، بر ضرورت عمل به قانون، هم در فعالیت های سیاسی و هم در انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: دولت با برنامه ریزی مناسب برای دو سال آینده و درجهت تقویت احزاب باید اقداماتی از قبیل اصلاح قوانین و حمایت موثر از فعالیت های حزبی را در دستور کار خود قرار دهد. استاندار زنجان انتخابات را آزمونی بزرگ برای احزاب عنوان کرد و گفت: انتخابات هم به لحاظ رفتار سیاسی احزاب و هم تاثیری که در ادامه فعالیت حزبی آنان در جامعه دارد مهم است و باید با انصاف و علم و تدبیر در جریان های سیاسی جامعه فعالیت و قضاوت کند. وی افزود: در جامعه ما بدلیل توسعه نیافتگی احزاب، تاثیر عملی این تشکل های سیاسی در جریانات مختلف کمتر از 50 درصد است ولی گروه ها و اشخاص مرجعی در جامعه وجود دارند که بیشتر مورد اقبال عمومی قرار دارند و در شکل دهی به افکار عمومی مهمتر از احزاب هستند و نهادهای سیاسی باید از این افراد و گروه ها استفاده کنند. انصاری با بیان این مطلب که دولت در استان زنجان زمینه شکل گیری همه تشکل ها در کنار یکدیگر را فراهم خواهد نمود اظهار کرد: با این کار، احزاب همسو با جریان پیروز می توانند در برنامه ریزی های تشکیلاتی حضور داشته باشند و سایر احزاب با تحلیل درست و منصفانه می توانند راهنمای خوبی باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =