رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: سارقان مسلح منازل اصفهان پس از ۲ ماه کار اطلاعاتی و علمی و با جدیت بسیار، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستار خسروی درباره جزئیات حادثه شب گذشته دستگیری سارقان مسلح منازل اصفهان در خیابان میر به تسنیم اظهار داشت: مدتی بود که گزارش‌های مختلفی از سرقت منازل را دریافت می‌کردیم و در این گزارش‌های نقطه مشترک سارقان اندام درشت‌هیکل آن‌ها بود و حتی دریکی از سرقت‌ها پس از ورود صاحب‌خانه به این شخص شلیک کرده بودند که سبب شد ما با جدیت کامل پیگیر این مسئله شویم.

2 ماه کار اطلاعاتی و علمی صورت گرفت

وی افزود: در پی این اتفاقات ما 2 ماه بدون وقفه کار اطلاعاتی و علمی انجام دادیم ‌‌تا توانستیم سارقان مسلح و خطرناک را شناسایی کنیم، این سارقان از یکی از استان‌های هم‌جوار از روحیه بسیار خشن و خطرناکی برخوردار بودند و با توجه به اقدامات صورت گرفته توانستیم سازمان جرم این سارقان را شناسایی و از آن استان عملیات را آغاز کنیم.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات کوچکی در استانی که حضور داشتند انجام دادیم اما منتظر شدیم تا سارقان در اصفهان حضور پیدا کنند تا قدرت عملیاتی ما افزایش پیدا کند، سرانجام پس از پیگیری‌های لازم روز ورود سارقان به اصفهان مشخص شد.

شروع عملیات از پلیس‌راه دامنه

وی با بیان اینکه شروع عملیات از پلیس‌راه دامنه بود، تصریح کرد: از پلیس‌راه دامنه تا اصفهان عوامل عملیاتی مشخص و به‌گونه‌ای هماهنگ شدند که در بهترین مکان‌ها مستقر شوند. پس از ورود سارقان برای انجام هر چه‌بهتر عملیات منتظر ماندیم تا شروع به کار کنند که شب گذشته در خیابان میر عملیات سرقت آن‌ها و عملیات دستگیری از سوی نیروی انتظامی آغاز شد.

خسروی بیان کرد: پس از آغاز عملیات سارقان با استفاده از سلاح گرم شروع به تیراندازی کردند، اما تمام سعی افراد ما این بود که هیچ آسیبی به افراد نیروی انتظامی و به‌ویژه مردم نرسد که خوشبختانه با هوشیاری مأموران ما این عملیات با زمین‌گیر شدن 2 تن از سارقان و دستگیری سومین سارق پایان یافت.

پلیس آگاهی اصفهان اجازه جسارت به هیچ خلافکاری را نمی‌دهد

وی با بیان اینکه این سارقین در 5 استان کشور فعالیت داشته‌اند، گفت: این باند در سرقت‌های خود از هرگونه خشونتی استفاده می‌کردند و تابه‌حال نزدیک به 100 سرقت در چند استان کشور انجام داده‌اند که در پایان عملیات دیشب نیز یک قبضه اسلحه و 2 خشاب و البته اموال مسروقه در داخل اتومبیل سارقان کشف و ضبط شد که پس از بررسی‌های لازم اموال کشف‌شده به صاحبان خود بازمی‌گردد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان اظهار داشت: تا به امروز پلیس آگاهی اصفهان عملکرد به نسبت خوبی را در مقابله با سارقان داشته است و باید بگویم پلیس آگاهی اجازه هیچ جسارتی را به هیچ‌کس نداده و نشان داده‌ایم به‌هیچ‌وجه باکسی تعارف نداریم و در کار خود جدی هستیم.

مردم اموال خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند

وی با بیان اینکه مردم اموال خود را به بانک‌ها بسپارند، خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که سبب می‌شود سارقان از دیگر استان‌ها میل سرقت از اصفهان را داشته باشند عادت مردم اصفهان به نگه‌داری اموال در منازل است که اگر این مسئله حل شود انگیزه‌ها نیز کاهش می‌یابد و به مردم توصیه می‌کنم اموال خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند چون در موارد سرقت، سارقان گاوصندوق را نیز یا به سرقت می‌برند یا آن ‌را منفجر می‌کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =