ایرنا نوشت:

آیت الله حسین مظاهری از مراجع عظام تقلید با اظهار تأسف از اظهار نظرهای نسنجیده و تنش زا علیه مذاکرات و تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: اینگونه رفتارها مضر، مخرب و به ضرر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، با بیان اینکه نقد مستدل و خیرخواهانه با تخریب غیر منصفانه و خودخواهانه فرق دارد، خطاب به دکتر ظریف، افزود: گرچه اهانت و هجمه علیه شما و همکاران شما فراوان است، اما توصیه من به شما این است که همراه با برخورد کریمانه، از کنار اهانت ها و رفتارهای عاری از منطق عبور کنید و با توکل به خداوند، به فعالیت و مجاهدت خود تا اخذ نتیجه نهایی ادامه دهید. 

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: بهترین نتیجه و شیرین ترین ثمره مذاکرات هسته ای این بود که شما به عنوان نمایندگان امین و شجاع ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران توانستید در مقابل همه قدرت های دنیا ایستادگی کنید و با صلابت و شجاعت، پیام حقیقی این ملت را با ظرافت هر چه تمام به جهانیان برسانید و از این جهت، تحسین همگان را برانگیختید.
آیت الله مظاهری افزود: رسانه های بیگانه با تبلیغات سوء خود، همواره درصدد تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستند، اما صبر و سعه صدر تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات، توطئه آنها را خنثی کرد و موجب اعتلای آبروی ایران و ایرانی ها گردید و عملاً این مذاکرات، در تمام دنیا به عنوان یک پدیده بین المللی با اهمیت، بازتاب داشت.
وی مذاکرات هسته ای را یک برد کامل توصیف کرد و در تحلیل این مطلب خاطر نشان ساخت: اگر طرف های مذاکره به توافقات خود پایبندی نشان دهند، نتیجه این مذاکرات به نفع ملت ایران و نویدبخش گشوده شدن باب های جدید و رفع تحریم های ظالمانه خواهد بود.
وی اظهار کرد: چنانچه طرف های مذاکره از روی بدجنسی، توافقات را زیر پا بگذارند، باز هم نتیجه این حرکت به نفع ملّت ایران خواهد بود زیرا حقانیت این ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در مواضع انقلابی و ضد استکباری آن، در دنیا به نمایش در می آید و آمریکا و غربی ها در مقابل افکار عمومی ملت ها سرافکنده خواهند شد.
آیت الله مظاهری از تحریم های ظالمانه با عنوان موضوعی حساس و ناراحت کننده نامبرد و اظهار امیدواری کرد: با پایان یافتن مذاکرات هسته ای همه تحریم ها هر چه سریع تر و بصورت کلی برطرف و روابط مناسب و شایسته ای با دنیا به نفع کشور و ملت ایران برقرار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طول مذاکرات، همیشه برای جناب عالی و همه اعضای تیم مذاکره کننده و نیز برای رهبر معظم انقلاب و آقای رئیس جمهوری که نظارت و هدایت و حمایت از شما و مذاکرات را برعهده داشتند، دعا می کردم و اکنون نیز با احترام به شخصیت با ظرافت شما، به جناب عالی و همکارانتان دعا می کنم و از خداوند متعال می خواهم که شما را در دنیا سرافراز نماید و در آخرت نیز اجر و پاداش عظیم عنایت فرماید.
29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =