صدای اقتصاد نوشت:

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: با توجه به تحولات دو روز اخیر در خصوص وضعیت اقتصادی چین و کشورهای غرب، در حال حاضر به نظر می‌رسد، قیمت طلا در مجموع بیشتر به سوی تثبیت متمایل شده است و همین ثبات نیز باعث شده که قیمت طلا ظرف دو روز گذشته کاهش پیدا کند هرچند افزایش نرخ ارز در داخل کشور موجب شد، کاهش قیمت طلا در بازار داخلی کمتر از بازار جهانی باشد.

محمد کشتی‌آرای افزود: به نظر می‌رسد با توجه به کاهش ارزش یوان و کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیایی در دو روز گذشته، وضعیت اقتصادی چین نیز آرام گرفته است.

وی افزود: اکثر شاخص‌ها در بورس کشورهای غربی نیز در دو روز گذشته مثبت بوده است.

کشتی‌آرای تصریح کرد: ظاهرا، به نظر می‌رسد که نرخ بهره مجددا تثبیت شود و ثابت بماند، این موضوع با توجه به چشم‌انداز آن همزمان با مثبت شدن شاخص‌ها در امریکا، باعث شده قیمت هر اونس طلا حدود 36 دلار کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه کاهش قیمت طلای جهانی، کاهش قیمت طلای داخلی را نیز در پی داشت، گفت: در اول هفته گذشته قیمت سکه تا حدود 940 هزارتومان افزایش یافت اما در پایان بازار دیروز، پنج شنبه، به 912 هزار تومان رسید و قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم که تا 96 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود، در پایان بازار پنج شنبه به 93 هزار تومان رسید.

کشتی آرای با اشاره به اینکه قیمت طلای داخلی، حاصلضرب قیمت ارز داخلی و قیمت طلای جهانی است، افزود: دیروز قیمت ارز در بازارهای داخلی افزایش پیدا کرد و دلار در چند روز گذشته به 3400 تومان نیز رسید و باعث شد قسمتی از کاهش قیمت طلا را در ایران مشاهده نکنیم.

وی ادامه داد: اگر قیمت ارز ثابت می‌ماند، سکه به زیر 900 هزار تومان کاهش پیدا می‌کرد و می‌توان انتظار داشت که در صورت تثبیت قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز داخلی، قیمت طلا در داخل نیز کاهش پیدا کند.

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز، پنج‌شنبه، در بازار ۹۱۴ هزارتومان، طرح قدیم ۹۱۳ هزار تومان، نیم سکه ۴۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۲۵۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۰ هزارتومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۹۳ هزار و ۲۹۱ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۱۲۶ دلار ثبت شد.

 

جدول قیمت سکه دیروز (پنج‌شنبه)

(قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه

قیمت بازار

سکه ‌تمام‌، طرح‌ جدید

۹۱۴۰۰۰

سکه‌ تمام‌، طرح‌ قدیم

۹۱۳۰۰۰

نیم سکه

۴۶۹۰۰۰

ربع سکه

۲۵۹۰۰۰

گرمی

۱۷۰۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۹۳۲۹۱

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =