ایسنا نوشت: همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی و پیشروی انصارالله در مناطق این کشور و کنترل بر پایگاه‌های نظامی سعودی، صلیب سرخ اعلام کرد که اوضاع انسانی در شهر تعز به دلیل افزایش درگیری‌ها نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری یمن (سبأ)، جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان در ادامه تجاوز خود به یمن حملاتی را علیه مجتمع "مکیراس" بین استان أبین و البیضاء و پادگان النهدین انجام دادند. این حملات همزمان با انفجارهای مهیبی بود که صنعاء را لرزاند. جنگنده‌های سعودی در حال حاضر نیز بر فراز آسمان صنعاء هستند.

همچنین طی شدیدترین حملات عربستان به استان إب و مناطق مجاور آن 9 یمنی شهید و 18 تن دیگر زخمی شدند.

در حملات این جنگنده‌ها به استان صعده و منطقه "جهری" در استان البیضاء 11 شهروند یمنی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز همچنان به پیشروی خود در این کشور و کنترل بر پایگاه‌های نظامی سعودی ادامه می‌دهند. آن‌ها تلاش نیروی نظامی ارتش عربستان برای بازپس گیری پایگاه نظامی العمود در جیزان عربستان را ناکام گذاشتند. پایگاه العمود اخیرا به کنترل ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمده است. طی این عملیات دو تانک عربستان نیز منهدم شد.

همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی پادگان "بلیالین" و پایگاه "نهوقه" در نجران عربستان را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

از سوی دیگر صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع انسانی شهر تعز به دلیل درگیری‌های شدید نگران کننده است و این نهاد بین‌المللی در توزیع کمک‌های پزشکی در بیمارستان‌های شهر تعز با سختی‌هایی مواجه شده است.

در این بیانیه از تمامی طرف‌های مسئول در این شهر خواسته شده تا اجازه عبور آمبولانس‌ها و کارکنان بخش امدادرسانی و پزشکی را برای نجات جان زخمی شدگان بدهند.

در این راستا سازمان هلال احمر یمن خدمت رسانی خود را به طور کامل در استان تعز در نتیجه حملات مکرر گروه‌های مسلح متوقف کرده است.

از سوی دیگر، استفان اوبراین معاون بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی از تعیین یک هماهنگ کننده در امور کمک رسانی بین‌المللی در ریاض خبر داد که فعالیت خود را از اوایل سپتامبر و جهت هماهنگی با مرکز امدادرسانی ملک سلمان در ریاض آغاز خواهد کرد.

مصدر سیاسی یمنی یکشف للمیادین عن مساعٍ وتحرکات دبلوماسیة جدیدة یقودها الاتحاد الأوروبی لحل الأزمة الیمنیة بعد رفض الریاض لمقترح المبعوث الأممی.

این در حالی است که یک مقام سیاسی یمینی به المیادین اعلام کرد که بعد از مخالفت ریاض با پیشنهاد اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن تلاش‌های دیپلماتیک جدیدی برای حل بحران یمن آغاز شده است.

به گفته این مقام عالی رتبه یمنی، تلاش‌ها به رهبری اتحادیه اروپا آغاز شده و دیدارهایی از سوی بتینا موشایتسفیر اتحادیه اروپا با هیات یمنی مستقر در حال حاضر در مسقط از جمله اعضای گروه انصارالله شکل گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که اتحادیه اروپا پیشنهاداتی را رو کند.

از سوی دیگر، ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفته است که هیچ مذاکراتی در مسقط انجام نشده و ولد شیخ احمد در تلاش برای قانع ساختن انصارالله با پیشنهاد مطرح شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =