90 پوستر جمع‌آوری شده از تمام جشنواره‌های فیلم و تئاتر و تجسمی فجر در بخش ویژه دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، مسعود زنده‌روح کرمانی، دبیر اجرایی این جشنواره در مورد نمایش پوستر جشنواره‌ها گفت: «جشنواره های فیلم، تئاتر، موسیقی و تجسمی چهار ستون هنر کشور هستند و برای همین تمایل داشتیم پوستر این جشنواره ها را به عنوان بخشی از هنرهای تجسمی که توانسته پیام رسان چنین جریان‌های فرهنگی باشد، در یکجا به نمایش بگذاریم. همانطور که جشنواره فیلم فجر نیز از دوره بیست و پنجم این کار را انجام داد و در قالب نمایش پوستر دوره های قبل، نوع نگاه گرافیک نسبت به فیلم را در معرض دید عموم گذاشت.

وی در مورد چگونگی جمع آوری پوسترها گفت: «برای جمع آوری پوستر جشنواره فیلم فجر خیلی زود به نتیجه رسیدیم چون دبیرخانه دائمی آن با در اختیار دادن آرشیو خود، کمک زیادی به ما کرد اما در مورد تئاتر با کسری‌هایی مواجه شدیم مثل پوستر جشنواره دوم و دوازدهم که فایل آنها وجود نداشت و برای همین پوستر این دو دوره را نتوانستیم، بدست بیاوریم. همچنین به دلیل اینکه جشنواره موسیقی هیچ آرشیوی در این زمینه نداشت و تنها یک مجله در اختیار ما قرار داد که پوسترهای ارائه شده در آن قابلیت چاپ و تکثیر برای نمایشگاه را نداشتند، به طورت طبیعی نمایش پوستر جشنواره موسیقی فجر حذف شد.»

با توجه به در دسترس نبودن برخی پوسترها در نهایت حدود 90 پوستر از همه جشنواره‌های فجر جمع آوری و در گارخانه شماره دو فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته شد. به اعتقاد زنده‌روح کرمانی این نمایشگاه به نوعی روند طراحی پوسترهای فجر را از 28 سال گذشته تا کنون به نمایش می گذارد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره اهمیت این نمایشگاه گفت: «اهمیت دیگر این نمایشگاه می تواند از این جهت باشد که به  علت سابقه مشابه جشنواره تئاتر و سینما می توان پوسترهای آنها را بررسی کرد و نگاه سینما و تئاتر آن روزها را با دیدگاه‌های امروز مورد تحقیق قرار داد.»

دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر، موسسه فرهنگی هنری صبا و فرهنگسرای نیاوران و چهار استان گلستان، اهواز، سمنان و یزد تا 12 اسفند برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =