دفاع یک نماینده از عملکرد وزیر نفت/ حق زنگنه استیضاح نیست

ایسنا نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس، وزیر نفت را یکی از وزرای توانمند و قدر کشور دانست و گفت: زنگنه یک مخروبه را به جای وزارت نفت تحویل گرفت.

سید سعید حیدری‌طیب اظهار کرد: صحبت‌هایی که در خصوص استیضاح وزیر نفت مطرح می‌شود به دلیل عزل و نصب‌هایی است که انجام داده و برخی از مدیرانش را جابجا کرده‌ است.

وی با بیان اینکه انتخاب تیم مدیریتی حق هر وزیر است، افزود: نمایندگان مجلس دیگر نباید در چنین اموری که مربوط به قوه مجریه است، دخالت کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه نمایندگان حق استیضاح و سوال کردن از وزرا را دارند، اما اگر قرار است استیضاحی صورت گیرد باید به حق و برای دلایل منطقی باشد.

حیدری‌طیب خاطرنشان کرد: فعلا افرادی که قصد استیضاح دارند در حال جمع کردن امضا هستند تا فشاری به آقای زنگنه وارد کنند و از او باج بگیرند، اما زنگنه کسی نیست که باج بدهد.

وی معتقد است: اگر استیضاح در صحن مجلس هم مطرح شود، رای نخواهد آورد.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس، زنگنه یک مخروبه را به جای وزارت نفت تحویل گرفت و اکنون شرایط این وزارتخانه قابل مقایسه با گذشته نیست.

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به اینکه شرکت ملی نفت ایران یک شرکت تقریبا ورشکسته بود که حتی در تامین حقوق پرسنل خود هم مانده بود، یادآوری کرد: این زنگنه بود که وزارت نفت را با این شرایط اسف‌بار تحویل گرفت و اداره کرد.

حیدری‌طیب از زنگنه به عنوان یک وزیر قدر و توانمند یاد کرد که برخی می‌خواهند از استیضاح به عنوان اهرم فشاری علیه او استفاده کنند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =