گروه موسیقی نغمه اصفهان در جشنواره فولکوریک اتریش شرکت می کند

سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان گفت: این گروه در جشنواره موسیقی فولکلوریک اتریش شرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مسعود اهتمام  در این ارتباط به ایرنا گفت:  این جشنواره با حضور 18 کشور در آبان ماه سال جاری در شهر وین اتریش برگزار می شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی نغمه اصفهان در ماه گذشته دیپلم افتخار و تندیس زرین گروه برتر جشنواره موسیقی فولکلوریک اروپا که با حضور 15 کشور در شهر ساحلی ریمینی ایتالیا برگزار شد را به دست آورد.

وی افزود: این گروه در جشنواره وین اتریش به اجرای موسیقی فولکوریک، محلی و مقامی ایران می پردازد و آن را به جهان معرفی می کند.

وی با اشاره به استقبال کشورهای اروپایی از موسیقی و جشنواره های ایرانی گفت: امیدوارم بتوانیم با حضور در این جشنواره جهانی فرهنگ و هنر ایران اسلامی را به جهان عرضه کنیم و نام اصفهان و ایران مثل همیشه بدرخشد.

اهتمام با انتقاد از عدم حمایت مسوولان فرهنگی و هنری از این گروه موسیقی گفت: با اینکه این گروه در سالهای اخیر موفق به کسب رتبه های مختلف جهانی و بین المللی شده است ولی حمایت مسؤولان در حد تبریک بوده است.

گروه موسیقی نغمه اصفهان پیش از این با شرکت در جشنواره موسیقی بلغارستان در سال گذشته میلادی موفق به کسب مدال طلا، 9 دیپلم افتخار، تندیس زرین و جایزه ویژه شد.

این گروه موسیقی با بیش از 20 سال سابقه هنری به زبان های شیرین و لهجه های دلنشین مناطق مختلف ایران مانند لری، کردی، آذری، گیلکی، مازندرانی در مجامع مختلف ملی و بین المللی برنامه اجرا کرده است.

اجرای برنامه در کشورهای امارات عربی متحده، قطر، ترکیه، آفریقای جنوبی، مراکش و جشنواره های سوئد، ترکمنستان، ازبکستان، ارمنستان و بلغارستان از دیگر فعالیت های برون مرزی این گروه است.

مسعود اهتمام ( سرپرست گروه و نوازنده سنتور ) ، بهنام قاضی (نوازنده کمانچه)، امید بابک پور (نوازنده تار)، مسعود گلی (تنبک)، ابراهیم رضایی (دف) محمد شجاعی (نی)،محمد رضا همدمی (آواز) این گروه موسیقی را تشکیل می دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آموزشگاه موسيقي در اصفهان A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بسيار خرسنديم از اينكه آموزشگاهي در اصفهان در جشنواره اتريش شركت ميكند. سپاس