سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استدلال دولت مبنی بر اینکه سال آینده سال دوم اجرای هدفمند کردن یارانه هاست با هیچ سریشی نمی‌چسبد.

محمدرضا خباز سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره واکنش به اصرار دولت به کسب درآمد 40 هزار میلیارد تومانی از محل هدفمند کردن یارانه‌ها، ‌استدلالات دولت در این رابطه را غیر واقعی و غیر طبیعی خواند و گفت: اینکه دولت می‌گوید امسال را سال اول اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها می‌داند و سال 89 دومین سال از دوره پنج ساله این قانون است، ‌رسما از آن حرف هاست! چون اگر سال 88‏، سال اول اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها باشد، دولت باید از محل اجرای این قانون، 20 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند و این امکان‌پذیر نیست چگونه می‌توان طی یک ماه باقی مانده از سال‌جاری چنین درآمدی را برای دولت متصور شد.

 وی در واکنش به سخنان رئیس کمیسیون اقتصادی که گفته بود چون واژه آغاز هدفمندکردن یارانه‌ها از سال 89 در متن قانون مذکورحذف شده است، دولت سال‌جاری را نخستین سال اجرای این قانون می‌داند، گفت: اما در صورت مذاکرات مجلس آمده است که هدفمند کردن یارانه‌ها باید در طول قانون برنامه پنجم اجرایی شود. حتی آقای لاریجانی هم به‌عنوان رئیس مجلس در مذاکرات پیرامون تصویب این قانون در مجلس تاکید کردند که سال 89 سال آغازین اجرای آن است.

 این عضو فراکسیون خط امام (ره) اصرار دولت علی‌رغم این استدلالات قانونی را آنقدر بی‌منطق ارزیابی کرد که آن را شبیه روز خواندن شب و یا شب خواندن روز از سوی دولت دانست وی افزود: وقتی دولت می‌خواهد بگوید که ماست سیاه است ما مجلسی‌ها در مقابل این حرف بی‌منطق او چه می‌توانیم، بگوییم؟!

 خباز با بیان اینکه دولت از ابتدا هم به دنبال اجرای سه ساله قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بود ولی مجلس در نظر داشت که طی 6 سال این قانون اجرایی شود، یادآور شد: نهایتا دولت و مجلس بر اجرای پنج ساله قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به توافق رسیدند. این توافق هم قانون شد ولی باز دولت زد زیرش. استدلال دولت مبنی بر اینکه سال آینده سال دوم اجرای هدفمند کردن یارانه هاست با هیچ سریشی نمی‌چسبد.

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی اینگونه قانون گریزی را روش احمد‌ی‌نژاد خواند و افزود: مجلس هفتم هم همینطور پایمال شد. علی‌رغم اینکه مجلس هفتم بیشترین همراهی وهمکاری را با دولت داشت، اما آقای احمدی‌نژاد که پیش از سفر به مکه وکربلا در برنامه‌ای تلویزیونی با مردم خداحافظی می‌کردند، ‌افزایش نرخ تورم رادر نتیجه مصوبات مجلس دانست.

وی افزود: این طبیعت آقای احمدی‌نژاد است که دائم توپ را در زمین مجلس بیاندازند.

 ایشان همواره به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی خود و دولتشان معصوم‌اند و هیچگاه هیچ اشتباهی مرتکب نمی‌شوند که نیاز به عذرخواهی داشته باشد.

 نماینده کاشمر در پاسخ به اینکه ایا امسال هم باید منتظر پاسخ واکنشی رئیس‌جمهور به اصلاح لایحه بودجه 89 در مجلس باشیم؟، گفت: ما نمایندگان طبیعت ایشان را می‌دانیم. ما هر کاری بکنیم، ‌او واکنش نشان می‌دهد. حتی اگر به خواسته دولت عمل کرده و لایحه بودجه را به همین شکل تصویب کنیم، نهایتا همان اتفاق سال 85 تکرار می‌شود که تورم سنگین و افسارگسیخته‌ای دامن گیر ملت می‌شود وآقایان در دولت، باز هم می‌گویند که تورم تقصیر مجلس است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۲
    0 0
    این پیشنهاد اگر در دولتهای اصلاحات بود آقا خباز به به و چه چه می خواند