ایسنا نوشت: مشاور وزیر کشور در امور بانوان گفت: جمع‌بندی فعالیت‌های کارگروه بررسی وضعیت زنان ایرانی که به ازدواج اتباع خارجی درمی‌آیند تا پایان ماه جاری تقدیم وزیر کشور می‌شود.

فهیمه فرهمندپور افزود: بررسی‌های ما در زمینه وضعیت زنانی که به ازدواج اتباع بیگانه درمی‌آیند به جمع‌بندی رسیده است و وزیر کشور پس از دریافت گزارش ما راهکارهای ارائه‌شده را به بخش‌های مختلف می‌دهد.

وی افزود: برخی از نهادهای متولی این موضوع به حوزه عملکردی وزارت کشور مربوطند و برخی دیگر از آن‌ها مثل معاونت حقوقی ریاست جمهوری،‌ وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی خارج از حوزه وزارت کشور هستند.

فرهمندپور درباره محتوای بررسی‌های انجام‌شده نیز گفت: گزارش جمع‌بندی «کارگروه بررسی وضعیت زنان ایرانی که به ازدواج اتباع بیگانه درآمده‌اند» شامل آسیب‌شناسی اقدامات انجام‌شده و ارائه راهکارهایی می‌شود که در صورت توجه به آن‌ها مشکلات زنان ایرانی که به ازدواج اتباع بیگانه در می‌آیند حل می‌شود.

کارگروه «بررسی وضعیت زنانی که به ازدواج اتباع بیگانه درمی‌آیند» نیمه شهریورماه سال گذشته تشکیل شد و اولویت آن بررسی وضعیت "ازدواج دختران ایرانی با تبعه‌های غیرقانونی" یا "ازدواج ثبت نشده یک تبعه قانونی با دختر ایرانی" یا "ازدواج موقت اتباع غیرایرانی با دختران ایرانی" بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =