تاکید مدیر کل گمرگ لرستان بر ضرورت صادرات کالا از سوی گمرگ استان

مدیر کل گمرگ لرستان برضرورت صادرات کالا از سوی گمرگ استان تاکید کرد

سعید سهرابیان در جلسه صادرات غیزر نفتی شهرستان پلدختر اظهار داشت: بحث صادرات هیچگونه مشکلی ندارد ، اگر گچ ، آهک و دام در شهرستان پلدختر باشد این شهرستان مقام نخست را در استان خواهد داشت .

وی با بیان این که در بحث صادرات ، جهاد کشاورزی ، دامپزشکی ،صنعت و معدن و میراث فرهنگی نقش مهمی دارند افزود:.هم اکنون شهرستان بروجرد گمرک ندارد ولی شهرستان پلدختر پیگیر موضوع گمرک است تا این اداره در این شهرستان راه اندازی شود.

وی افزود: هم اکنون زیر ساخت و سامانه اظهارات گمرگ لرستان آماده است ، اظهارات به وسیله تلفن همراه و اینترنت سریعا ثبت می شود و نیازبه مراجعه برای صادرات کالا به مرکز استان نیست ، بلکه ارزیاب از سوی اداره کل گمرگ استان به شهرستان اعزام تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود و گمرگ استان همه خدمات لازم را برای صادرات کالاهای تولیدکنندگان و تجار استان و به صورت شبانه روزی ارائه می دهد..

مدیرکل گمرگ استان گفت: استاندار لرستان در بحث دام قراردادی با تاجرعرب منعقد کرده که 100 هزار راس دام ازلرستان خریداری کند و برای عید قربان برای گمرگ لرستان تعیین شده که 10 هزار راس دام صادر کند .

سهرابیان افزود: برخی تجار استان ، کالاهای خود را از مرز شلمچه و مهران صادر می کنند که این امر سودی به حال استان لرستان ندارد و منفعت آن به جیب استان های دیگر سرازیر می شود.

وی تصریح کرد: تاجر و صادر کنندگان استان باید به اقتصاد و پیشرفت استان خود کمک کنند نه این که کاری کنند که سود آن نصیب دیگر استان ها شود .

فرماندار پلدختر یکی از مشکلات شهرستان را نبود اداره گمرگ دانست و گفت: راه اندازی نمایندگی گمرگ در شهرستان پلدختر موجب شکوفایی اقتصادی در شهرستان می شود .

قدرت اله ترابی نژاد افزود: شهرستان پلدختر در بخش کشاورزی دارای سبزی و صیفی و باغات انجیر و در بخش دام ، ظرفیت های زیادی دارد که راه اندازی نمایندگی گمرگ در این شهرستان یکی از دغدغه های مسئولان و باغداران و کشاورزان منطقه است.

وی عنوان کرد : بحث صادرات مهم و مقوله ای حایز اهمیتی است که برای ایجاد شغل باید منابع خدادادی را فرآوری کنیم و به بازارهای که نیاز دارند صادر کنیم .

ترابی نژاد گفت: در این جلسه مشکلات صادرات کننده مطرح شود و باید به چه طریقی عمل شود که به امر صادرات در این شهرستان توجه شود.

وی تصریح کرد: صادرکنندگان شهرستان در بخش های مختلف اقدام به تشکیل اتحادیه صادرکنندگان نمایند تا بتوانند مشکلات خود را در جلسات مطرح کنند .

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: در بحث کشاورزی شرایط کشاورزی در این شهرستان ویژه است ، فکر نمی کنم در شهرستانی در کشور به این شکل صادرات داشته باشد زیرااین شهرستان در سال 3.5 تن در سال تولید دارد که هیچ منطقه ای این سرانه تولید را ندارد .

"علی خادمی" افزود: یک منطقه با موقعیت سوق الجیشی است ، بخش کشاورزی شهرستان هم به صورت و هم به صورت غیر رسمی صادرات داشته است ، محصولات کشاورزی و تازه خوری را مرز عراق به صورت غیر رسمی می برند که موجب خوشحالی است و اگر مرز بسته شود سبب ناراحتی و نارضایتی می شود .

وی گفت: شهرستان پلدختر سالانه 40 تا 50 هزار راس دام تولید می کند و بحث صادرات این شهرستان رتبه نخست را در استان لرستان دارد .وی افزود: در بحث محصولات باغی ، کارخانه فرآوری انجیر راه اندازی شده ، ما می توانیم محصولات پلدختر را تولید و برنت جهانی کنیم ، انجیر سیاه این شهرستان رتبه نخست استان را دارد .

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: صادرات سبزی و صیفی ما بهترین کیفیت را دارد و محصول سالم و ارگانیک تولید می کنیم که اگر در کشورهای دیگر، تولید شود ، محصول ما مشکلی نداشته باشد .

خادمی افزود: تولیدات دامی مانند مرغ در شهرستان خوب است و تولید به کشورهای عربی داریم وایجاد نمایندگی گمرگ یک ضرورت و نیاز اصلی شهرستان

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =