۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۹

مهر نوشت: مدیرکل محیط زیست گلستان اجرای طرح تنفس جنگل ها را ضروری دانست و گفت: اجرای این طرح با اعتباری معادل یک صدم درصد از درآمد نفتی کشور امکان پذیر است.

اسماعیل مهاجر گفت: اجرای طرح تنفس جنگل ها در استان گلستان هر چه سریعتر الزامی است.

به گفته وی، در حال حاضر جنگل های گلستان به هیچ عنوان قابلیت بهره برداری ندارند و بهره برداری از این جنگل ها حتی توجیه صنعتی و اقتصادی ندارد.

مدیر کل محیط زیست گلستان اظهار داشت: برای اینکه قراردادهایی که با بهره برداران و پیمانکاران جنگلداری توسط سازمان جنگل ها بسته شده است و گاهاً این قراردادها ده ساله هستند، به مشکل نخورند، راهکارهای زیادی وجود دارد.

مهاجر گفت: به عنوان مثال می توان از این نیروها به عنوان نیروهای حفاظتی استفاده کرد و قراردادها را به جای قراردادهای بهره برداری به حفاظتی تبدیل کرد.

وی افزود: چنانچه یک صدم درصد از درآمد نفتی کشور را در طرح تنفس جنگل ها هزینه کنیم، هم جنگل های کشور بازسازی می شوند و هم حقی از هیچ یک از پیمانکاران و جنگل بانان ضایع نخواهد شد.

مدیر کل محیط زیست گلستان تاکید کرد: در نظر گرفتن این میزان اعتبار در طرح تنفس جنگل ها که به مجلس داده شده است، تعیین شده که متاسفانه هنوز رای نیاورده اما امیدواریم با بررسی های مجدد نمایندگان، این اعتبار نیز از طریق این طرح تامین شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 0
    این طرح نبایدم تو مجلس رای بیاره