وزیر بهداشت از اهتمام جدی وزارت بهداشت برای توسعه قرآن پژوهی و طب خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی رشته طب و دین در دانشگاه علوم پزشکی قم و اخلاق پزشکی در سایر دانشگاه‌ها این مسیر هموار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی، گفت: امسال یک بخش ویژه به جشنواره قرآن و عترت به نام مبانی و فلسفه سلامت اضافه شد که با استقبال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و محققان قرآن‌پژوه مواجه شد. این امر مطمئنا زمینه را برای مشارکت گسترده فعالان عرصه قرآن‌پژوهی و طب و بهره‌گیری از آیات مبارک قرآن در امر سلامت مهیا می‌کند.

هاشمی گفت: امیدواریم معاونت فرهنگی دانشجویی و امور مجلس بتواند با همه قرآن‌پژوهان همچنین مدیران ارشد در ستاد وزارت و دانشگاه‌ها راهکارهایی برای نشر بیشتر فرهنگ قرآنی در نظام سلامت و بهره‌گیری از قرآن در پزشکی فراهم کنند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: من فکر می‌کنم رشته طب و دین که به زودی در قم راه‌اندازی می‌شود می‌تواند به بهره برداری از قرآن در نظام سلامت منجر شود. راه اندازی رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه‌ها نیز مسیری است که می‌تواند سرعت تسری فرهنگ قرآنی و آیات مبارکه آن را در نظام سلامت بیشتر کند.

او گفت: باید از این اهتمامی که از سوی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان علوم پزشکی در وزارت بهداشت به قرآن و طب می‌شود، تقدیر کرد. اگر چه تا رسیدن به آن چه در شأن قرآن است بسیار فاصله وجود دارد اما امیدواریم راه‌کاری اندیشیده شود تا بتوانیم هرچه زودتر تسری قرآن و فرهنگ در نظام سلامت را محقق کنیم.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =