مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از وقوع 47 فقره آتش‌سوزی در 8شهرستان استان شامل شهرستان‌‌های اراک، شازند، خنداب، خمین، کمیجان، تفرش ، آشتیان و فراهان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

مدير كل منابع طبيعی و آبخيزداری استان مرکزی از وقوع 47 فقره آتش‌سوزی در 8شهرستان استان شامل شهرستان‌‌های اراك، شازند، خنداب، خمين، كميجان، تفرش ، آشتیان و فراهان از ابتدای سال جاری تاكنون خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین يوسف يوسفی با اعلام این خبر گفت : آتش‌سوزی دراراضی منابع طبیعی استان در شهرستان شازند 15 فقره با 70 هكتار، خنداب 9 فقره با 347/5 هكتار، خمين 13 فقره با 176 هكتار، اراك 6 فقره با 55 هكتار، تفرش دو فقره با 50 هكتار، كميجان دو فقره با 49 هكتار و فراهان يك فقره با 74 هكتارو یک فقره نیز در شهرستان آشتیان رخ داده است .
به گفته وی شهرستان خنداب با 347/5 هكتار بيشترين مساحت آتش‌سوزی و شازند با 15 فقره آتش‌سوزی بيشترين آمار حريق را در طول اين مدت داراست.
يوسفی خاطرنشان كرد: در بررسی های به عمل آمده 10 درصد آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان در نتیجه عوامل طبیعی است و 90 درصد دیگر آن به دلیل عوامل عمدی و غیرعمدی انسانی رخ می‌دهد.
مديركل منابع طبيعي استان پرت کردن کبریت یا سیگار مشتعل در مسیر جاده‌ها و مناطق جنگلی و مرتعی، رها کردن بطری، شیشه و سایر فلزاتی که موجب تمرکز نور و ایجاد حرارت و اشتعال می‌شود و از بین بردن پوشش گیاهی با شخم کردن زمین ، چرای بیش از حد دام همچنین آتش سوزی های عمدی افراد معلوم الحال را از جمله عوامل انسانی که ممکن است به صورت عمدی یا غیرعمدی منجر به آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها شود دانست و افزود: وقوع آتش سوزی در نتیجه هر یک از این علل و عوامل خسارات فراوان زیست‌محیطی و مادی را به همراه دارد.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی در سال جاری بر اثر حریق 1082 و نیم هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در آتش سوخته است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =