تسنیم نوشت: یک محقق سعودی مدعی شد برنامه‌ریزان نظامی عربستان بررسی سناریوهای احتمالی حمایت هوایی از نیروهای مخالف بشار اسد را آغاز کرده‌اند و دیر یا زود ائتلاف به رهبری سعودی در سوریه مداخله خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی المانیتور در یادداشتی به سفر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به آمریکا و دیدار وی با باراک اوباما با محور ایران و تحولات منطقه پرداخت. نواف عبید نویسنده این یادداشت که محقق ارشد در مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی ملک فیصل است می‌نویسد: ملک سلمان در واشنگتن با باراک اوبا دیدار کرد تا درباره موضوعات مختلف منطقه ای به ویژه فعالیت های بی ثبات ساز ایران و نیز موضوعات پس از توافق گفتگو کند.

نویسنده افزوده است: شاه سعودی مطمئن بود که توافق هسته ای با اتکا به رژیم بازرسی های سرسخت خود و پیش بینی بازگشت تحریم ها در صورت نقض توافق،  از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ممانعت خواهد کرد. اما به طور کلی‌تری نتیجه این نشست بر ادامه تلاش های عربستان برای مقابله و خنثی کردن نفوذ ایران در برخی کشورهای عربی تاکید داشت.

این محقق سعودی مدعی شد: برنامه‌ریزان نظامی عربستان سناریوهای احتمالی حمایت هوایی از نیروهای مخالف بشار اسد را در دست بررسی دارند. دیر یا زود ائتلاف به رهبری عربستان در سوریه مداخله خواهد کرد و این امر تبدیل به خطرناک ترین جبهه منازعه بین عربستان و ایران خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    4 3
    کاری که اسرائیل نتونست به دست این احمق ها احتمالا آغاز میشه. اونوقت ام القرای اسلام شده این کشور...
  • خلیج فارس A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    5 3
    موش از سوراخ داخل نمی شد یه جاروب به دمش هم می بست اول از باتلاق یمن بیا بیرون سوریه پیش کش شما
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    5 5
    عربستان در باتلاق یمن گیر افتاده . بعید است در جبهه دیگری توان درگیری داشته باشد.