معاون جرج دبلیو بوش که توانست آمریکایی ها را با دروغ بزرگ وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق به جنگ بکشاند حالا ایران را خطری هسته ای برای آمریکا قلمداد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه تلویزیونی سی.ان.ان دیک چنی توافق هسته ای با ایران را یک دیوانگی محض خوانده و اوباما را متهم کرده است که با این توافق اجازه می دهد ایران با سلاح های هسته ای آمریکا را نابود کند.

این عبارات در نطق معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا است که قرار است ساعاتی دیگر در موسسه امریکن اینترپرایز ایراد شود. سی.ان.ان که مدعی است متن کامل نطق دیک چنی را در اختیار دارد نوشته است چنی در این سخنرانی باراک اوباما را مسئول مستقیم مجهز شدن ایران به توانمندی هسته ای خواهد دانست که می تواند به نابودی کامل آمریکا منجر شود.

این سهام دار بزرگ شرکت نفتی هالیبرتون که زمانی مدیریت آن را نیز برعهده داشته است در بخش دیگری از نطق خود آورده است:« این توافق به ایران ابزار حمله هسته ای به خاک آمریکا را می دهد.من هیچ کشوری در تاریخ سراغ ندارم که با تضمین هایی موافقت کند وسیله نابودی خودش را به دست یک کشور دیگر به ویژه یک کشور دشمن می دهد.»

چنی یکی از جنگ طلبان پیشرو حزب جمهوریخواه و یکی از معماران جنگ عراق از صحبت درباره مسائل امنیتی بعد از دوره بوش پرهیز نکرده است و حالا با انتشار کتابش تحت عنوان « استثنایی: چرا جهان به یک آمریکای قدرتمند نیاز دارد» حضور پررنگ تری در عرصه پیدا کرده است.

دیک چنی جزء همان باند جنگ طلبان نئوکان است که در سال 2002 کمپین بزرگی علیه ارتباط عراق با القاعده و حوادث یازده سپتامبر را به راه انداختند و سپس ادعا کردند عراق دارای بزرگترین دخایر سلاح های کشتار جمعی است و قادر است ظرف 45 دقیقه خود را برای حملات مرگبار علیه غرب آماده کند.

این جنگ طلبان با این ادعاها که یکسال بعد و پس از حمله به عراق دروغ بودن همه آنها ثابت شد سالهاست از ایران نیز یک چهره کریه و زشت ایجاد کرده اند و پرچم دار ایران هراسی در آمریکا به حساب می آیند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    32 3
    وقتی معاون اون بوش بوده معلومه دیگه چطوریه دروغگوها
  • ایرانمهر A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    12 37
    کاش اون روز همین الان بود . دارای سلاح هسته ائی پیشرفته بودیم و به معنای واقعی می توانستیم سیلی محکمی به دهان آنهاآمریکا می زدیم. چون آمریکا خودش از بمب اتمی استفاده کرده و لازم باشه بدون شک بدتر از آن را مرتکب میشه . به همین دلیل از دیگران واهمه داره . و بعبارتی "کافر همه را به کیش خود پندارد"
    • مصطفی A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      23 3
      کاش اون روز امروز بود؟ افتخار ما اینه که وحشی گری نمی کنیم... ما از جنگ هشت سالمون با عبارت دفاع مقدس یاد می کنیم، دفاع... انشالله سرمون رو به خاطر مردونگیمون تو دنیا بالا بگیریم نه وحشی گری
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      12 11
      طبق فتوای مراجع تقلید و رهبری استفاده از سلاح های کشتار جمعی حرام است
    • رامين RO ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
      6 1
      بنده خدا تو هنوز نميدوني سيلي رو به دهان نميزنن به گوش يا زير گوش ميزنن اوني رو كه به دهان ميزنن تو دهني و از پشت دست استفاده ميشه اونوقت ميخواي ازبمب اتمي هم استفاده كني مطمئنم بمب رو هم ميانداختي رو سر خودمون اينو چاپ نكني از بيمعرفتيه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    27 1
    مگه ما مثل شما قاتلیم
  • ناشناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    11 2
    کلاه وسترن شیکی بر سرداری هفت تیر خود را غلاف کن.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 9
    مرگ. بر امریکا یعنی چی به نظرم خیلیم بی راه نمیگه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    9 2
    این آقا گاو باز یا معاون cow boy stupid
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    8 3
    چرا دوباره می خوای با دروغ هات جنگ راه بندازی ؟ خودت خانواده نداری ؟دوست داری اونا کشته و آواره بشن؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    7 1
    منظورش هسته زردالو بوده