تسنیم نوشت: در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به حمایت کافی برای حفظ وتوی احتمالی قطعنامه کنگره در مخالفت با توافق هسته‌ای دست یافته است، به نظر می‌رسد توافق با ایران یکی از مهمترین مباحث انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی خواهد بود.

به گزارش سی ان ان، تاکنون تعداد زیادی از ژنرال‌های بازنشسته و مقام های سابق آمریکایی از جمله کالین پاول وزیر خارجه پیشین آمریکا حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

ادامه بحث و جدل‌ها بر سر توافق هسته‌ای ایران در شرایطی در آمریکا ادامه دارد که در سال 1994 میلادی زمانی که بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا به توافقنامه منع اشاعه سلاح با کره شمالی دست یافت، بحث و جدل های زیادی مطرح شده بود.

توافقنامه هسته‌ای با ایران یک پیمان به شمار نمی‌رود. قرارداد با ایران تنها یک توافقنامه اجرایی است، مانند سایر توافقنامه‌های اجرایی که از سال 1789 میلادی تاکنون تصویب و اجرا شده است. این توافقنامه می‌تواند تبعاتی در برداشته باشد ولی برای رئیس جمهور بعدی آمریکا به هیچ وجه الزام آور نخواهد بود.

به نظر می رسد بحث و مناظره بر سر توافق هسته‌ای ایران به یکی از مباحث اصلی و کلیدی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی آمریکا تبدیل خواهد شد.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است 8 نوامبر سال 2016 میلادی (سه‌شنبه 18 آبان 95) برگزار شود. گزینندگان ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور ایالات متحده و معاون وی را انتخاب خواهند کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =