۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
 پرداخت "کمک معیشت" به جانبازان فاقد درآمد

مدیر کل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید از پرداخت کمک معیشت به جانبازان فاقد هر گونه درآمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کاربران خبرگزاری سوال خود را این طور مطرح کرده است: سال قبل مجلس قانونی تصویب کرد که جانبازان فاقد درآمد معادل حقوق یک کارمند را دریافت کنند. این طرح قرار بود از اول سال 94 اجرا شود که این اتفاق نیفتاد. چرا؟
حجت الله فرهادی، مدیر کل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید در پاسخ این سوال به خبرآنلاین گفت: مقرر شد به جانبازان فاقد هر گونه درآمد که مشمول قوانین نیروهای مسلح نباشند، معادل حداقل حقوق کارکنان دولت "کمک معیشت" دریافت کنند اما بنیاد اعتبار کافی برای این کار ندارد.


او ادامه داد: پیش از تصویب این طرح، ما با توجه به دستورالعمل های داخلی به تعدادی از جانبازان فاقد درآمد این مبلغ را پرداخت می کردیم که اگر این قانون تصویب نمی شد می بایست این مقرری قطع می شد اما با تصویب قانون، همچنان پرداخت کمک معیشت به 27 هزار نفری که واجد شرایط بودند ادامه دارد.


فرهادی گفت: تا به حال فقط به اندازه ی همان 27 هزارنفری که پیش از این پرداخت داشتیم به ما بودجه داده شده و اگر بخواهیم پذیرش جدید داشته باشیم، می بایست بودجه بیشتری به ما اختصاص پیدا کند.


او گفت: به دلیل محدودیت اعتبارات، اولویت با جانبازان درصدبالاست که البته اگر مشمول نیروهای نظامی باشند باید در یگان های خودشان بررسی شوند و اگر مشمول نبودند و نیروی مردمی محسوب می شدند، درخواست دریافت مقرری کنند.


مدیر کل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید در پایان گفت: در حال حاضر به 27 هزار نفری که واجد شرایط بودند این کمک معیشت در حال پرداخت است و چنانچه اعتبار تامین شود، پذیرش جدید نیز خواهیم داشت.
45304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    تاره این مال جانبازانی هستش که مدارک پزشکی ثبت شده داشتند و الان با هزار منت ئریافت می کنند، دلم میسوزه برا اونایی که رفتن از همه چی شون گذشتن و حالا بهشون میگن مدرک از خود گذشتگی بیارین تا چندغاز با منت بهتون بدیم.....
  • محسن A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    1 0
    برادر من ماهی حداقل 20 روز بیمارستان بستری هست.شهریور ماه فقط 2روز خونه بوده بقیه ماه رو بیمارستان بستری بوده،جانباز شیمیایی هست ،دکترها بالای 50درصد با وضعی که داره درصد جانبازی بهش دادن ولی جالبه که 20درصد جانبازی بهش تعلق گرفته وحقوق جانبازی که واقعا حقشه هم محرومهه ، ای کاش دوربینی بود تا خونه و وضع زندگیشو به مردم نشون میداد تا ببین چه وضعی داره زندگیش ،2سال بیشتر هست فقط تو نوبت کمیسیون هست هر ماه و هر روز میگن ماه دیگه ماه دیگه ماه دیگه واقعا کسی هست که رسیدگی کنه؟ خبر آنلاین ای کاش این مطلبو میزاشتی تا مردم بخونن و این کسانی که همش شعار حقوق جانبازها رو به مردم میگن ببینن کجاست و به کی دارن میدن؟
  • ایرانمهر A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    3 0
    از درد دل جانباز و فرمایش آقا و محسن و دوستان دیگر واقعا متاثر شدیم . کاری جز دعا از دستم بر نمیاد. ولی واقعا برا مسئولین متاسفم که این اقشار آسیب پذیر رو به حال خودشون رها کرده اند. این نه شرعی نه قانونی و نه عقلی کار درستی نیست.متاسفانه از نزدیک شاهد نمونه هائی از این بی مهری ها نسبت به این عزیزان بوده ام. درود بر همه جانبازان و سرافرازان وطن