محققان قرص‌های جدیدی ساخته‌اند که در صورت مصرف نشدن دقیق توسط بیمار، پزشک او را مطلع می‌کنند. این قرص‌ها می‌توانند در درمان بیماران سالخورده کمک شایانی کنند.

اين قرص‌هاي جديد كه سازمان غذا و داروي آمريكا در حال بررسي آنهاست به ويژه در درمان بيمارهاي مبتلا به بيماري‌هاي  مغز و روان مانند آلزايمر و اسکیزوفرنی كاربرد ويژه دارد. به گفته محققان  بسياري از افراد مسن و كساني كه بيماري‌هاي اختلال رواني دارند مصرف به موقع دارو‌هاي خود را فراموش مي‌كنند.  در بيماري‌هاي زوال عقل هم اصولا بيمار در صورتي كه تنها باشد مصرف به موقع دارو برايش بسيار سخت است. آمارها نشان مي‌دهد كه 50 درصد بيماران مسن به برنامه مصرف دارويي خود پايبند نيستند كه اين مسئله روند درمان آنها را دچار مشكلات جدي مي‌كند.

در صورتي كه اين قرص‌ها به موقع مصرف نشوند پزشك بر روي گوشي يا تبلت خود هشداري دريافت مي‌كند و مي‌تواند موضوع را مورد بررسي قرار دهد.  همچنين مي‌توان اين قرص‌ها را تنظيم كرد كه گزارش خود را به بستگان درجه اول بيمار ارسال كنند. در واقع در اين روش،بيمار روي بازوي خود برچسبي دارد كه اطلاعات قرص خورده شده را از درون بدن او دريافت مي‌كند. اين برچسب ساعت مصرف قرص را به تلفن همراه بيمار مي‌فرستد و گزارش اين مسئله به پزشك يا بستگان بيمار ارسال مي‌شود.  

5454

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =