مسئول شرکت های دانش بنیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از فعالیت حدود ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت در کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ،دكتر محمود ابراهيمي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري ، رياست جمهوري و وزير بهداشت و ساير مسئولين در رده هاي بالاي سازماني بر تقويت شركت هاي دانش بنيان افزود: شركت هاي دانش بنيان بخوبي قادر به مديريت اتفاقات حوزه صنعت، دانشگاه و تكنولوژي هستند.

وي، با بيان اينكه از ديدگاه مقام معظم رهبري ، يكي از بهترين و موثرترين مظاهر اقتصاد مقاومتي توسعه علم و فناوري است افزود: فناوري عامل مزيت سازي است كه نيازمند علم مديريت فناوري است كه نقش دانشگاه ها در اين زمينه بارز و متمايز مي باشد.

دكتر ابراهيمي در تعريف فناوري بيان داشت: فناوري ، توانايي تبديل منابع (علمي, انساني، سازماني و ...) به محصول و خدمات است . وي ، كنار هم قرار دادن منابع طبيعي، منابع انساني و ماشين آلات و ابزار به عنوان سه عنصر اصلي توليد موفق را از مفاهيم فناوري عنوان كرد .

وي گفت: در برنامه پنجم توسعه ، دانشگاه ها مكلف شده اند نيم تا سه درصد بودجه خود را به پژوهش اختصاص دهند و اين درحالي است كه اين بودجه به پنج دهم درصد رسيده است. مسئول شركت هاي دانش بنيان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: طبق آمار رسمي كل بودجه پژوهش ايران كمتر از يك ميليارد دلار است و بودجه پژوهش وزارت بهداشت بالغ بر ۸۵ ميليون دلار مي باشد.

دكتر ابراهيمي ، از اتخاذ سياست ها و طرح ساختارهاي جديد در راستاي تسريع و تقويت فعاليت هاي پژوهشي و دانش بنيان خبر داد و افزود: اميد است هر روز شاهد بهبود وضعيت در كشور باشيم. وي، با اشاره به ضرورت رونق اقتصادي در كشور اظهار داشت: ايجاد شركت هاي دانش بنيان از راه هاي تحقق اين امر است.

وي، مبتني بودن محصولات شركت هاي دانش بنيان بر خلاقيت و نوآوري، فراواني نيروي انساني تحصيل كرده و متخصص و افزايش توليدات دانش بنيان در كشورهاي توسعه يافته و قدرتمند را از ضرورت هاي تحقق اقتصاد دانش بنيان در كشور عنوان كرد . دكتر ابراهيمي، در ادامه به ضرورت دستيابي به فناوري سلامت اشاره داشت و تصريح كرد: سلامت اولويت اول هر جامعه مدني است و فناوري سلامت د رجهان جايگاه دوم از كل فناوري هاي موجود را به خود اختصاص داده است.

به گفته وي، در ايران ارزش اقتصادي فناوري سلامت يك چهارم كل ارزش اقتصادي فناوري كشور است. مسئول شركت هاي دانش بنيان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نوآوري، تجاري سازي و توليد كالا و خدمات را از مولفه هاي مهم شركت و موسسه هاي دانش بنيان برشمرد.

  معاون فناوري و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، هدف از برگزاري اين كارگاه را آشنايي اعضاي هيئت علمي، كارشناسان و دانشجويان با قوانين و مقررات مراكز رشد و شركت هاي دانش بنيان عنوان كرد.

دكتر سيد كمال صولتي افزود: متاسفانه كشور در حوزه فناوري ضعيف عمل كرده و با تلاش هاي صورت گرفته در سالهاي اخير شاهد ايجاد مراكز رشد نوپاي هستيم كه فعاليت و بقاي آنها نيازمند حمايت دولت است.

وي، با اشاره به اطلاعات و آگاهي كم دانشجويان فعال در زمينه پژوهش، اساتيد و اعضاي هيئت علمي بر ضرورت افزايش سطح اگاهي اين قشر فرهيخته تاكيد كرد. دكتر صولتي، تربيت نيروي انساني، تحقيق و پژوهش و ايده پروري و توليد محصول را از اهداف سه گانه فعاليت هاي فناوري برشمرد.

وی با بيان اينكه، در چهارمحال و بختياري شركت دانش بنيان در حوزه سلامت وجود ندارد افزود: طي ماه هاي اخير يك شركت دانش بنيان در زمينه كاشت، داشت و توليد گياهان دارويي در استان فعاليت خود را شروع كرده است.

دكتر صولتي همچنين از برگزاري كارگاه هفتگانه روش تحقيق ويژه اعضاي هيئت علمي و اساتيد دانشكده پرستاري همزمان با برگزاري اين كارگاه خبر داد و افزود: فراهم نمودن زمينه استفاده از امكانات آموزشي و بروز نمودن اطلاعات اعضاي هيئت علمي و توجه به امر آموزش كاركنان از اولويت هاي اين معاونت بشمار مي رود. براساس اين گزارش، كارگاه آشنايي با قوانين و مقررات مراكز رشد و شركت هاي دانش بنيان،با همكاري معاونت تحقيقات و فناوري و مركز رشد فن آوري سلامت ابا حضور اعضاي هيئت علمي، كارشناسان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي در سالن ابن سينا مجتمع رحمتيه برگزار شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =