۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲

ایسنا نوشت: منابع لبنانی از مرگ آنتوان لحد، مزدور اسرائیلی و رئیس گروه "ارتش جنوب لبنان" وابسته به رژیم صهیونیستی در صبح روز پنجشنبه در پاریس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری البوابه، آنتوان لحد، یکی از مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان و از نزدیکان کمیل شمعون، دومین رئیس جمهور لبنان پنجشنبه در سن 88 سالگی و در اثر بیماری در یکی از بیمارستان‌های شهر پاریس جان باخت.

وی در سال 1984 و پس از مرگ "سعد حداد" فرماندهی ارتش جنوب لبنان را در دست گرفت. وی تا سال 2000 فرماندهی ارتش جنوب لبنان را برعهده داشت و در این سال با آزادی جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی فرار کرد و در آنجا یک رستوران دایر کرد اما پس از مدتی احساس کرد رژیم صهیونیستی از حمایت وی دست برداشته است، چنان که در یکی از مصاحبه‌هایش این مساله را اعلام کرد و اسرائیل را "بی‌وفا" خواند.

مقامات قضایی لبنان در سال 2001 حکم جلب غیابی وی را صادر کردند و در سال 2002 دادگاه جنایی لبنان حکم غیابی را علیه وی صادر و وی را به زندان ابد با اعمال شاقه محکوم کرد. وی همچنین به عنوان "جنایتکار جنگی" از سفر به فرانسه از سال 2000 ممنوع شد اما پس از انتشار اخباری از بیماری برای درمان راهی فرانسه شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =