در جلسه عصر دیروز کمیسیون ویژه برجام که از شبکه خبر پخش شد نمایندگان سوالات خود را از ظریف مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان کمیسیون برجام از ظریف در ادامه آمده است:

 

نقوی

اگر ذیل ماده 41 ، فصل هفتمی وجود دارد که الان هم ذیل فصل هفت هستیم و قبلا هم بودیم اگر نیستیم که قبلا هم نبودیم و الان هم نیستیم. شما به کدام استناد می گویید از ذیل  ماده 41 بیرون آمدیم؟

 

زاهدی

امریکا هیچ تعهدی برای لغو تحریم ها ندارد. آیا در این برجام آمریکا تعهدی برای لغو تحریم ها به طور صریح داده است یا نه؟ موضوع دوم طبق برجام ما در ساخت سانتریفیوژهای آی آر 8 و آی آر 6 محدودیت داریم. این یعنی محدودیت غنی سازی . در حالی که مدعی هستید این محدودیت ها رفع شده است. درباره این مورد توضیح بدهید.

نکته دیگر اینکه آقای عراقچی گفت تعهدات ما حداکثر 15 سال است. در حالی که در متن بیش از این است.

وحید احمدی

در جلسه صبح توضیح دادند که اینکه مدعی هستید از ذیل فصل 7 با این قطعنامه خارج شدیم ادعای درستی نیست. چون  اساسا ما پیش از این هم تحت فصل هفتم نبوده ایم. توضیح دهید.

بهروز نعمتی

لطفا شفاف بگویید تحریم ها لغو شده اند یا خیر؟

بروجردی

اشاره شد لغو مشروط است. برداشت شما این است که لغو مشروط نیست. نکته دیگر اینکه در پایان ماده 26 در برجام ایران تعهداتی را بیان کرده که گفته می شود بار حقوقی ندارد. درباره آن توضیح دهید.

مهرداد بذرپاش

در برجام تنها تحریم های ثانویه لغو می شوند. لطفا اثر تحریم های اولیه روی تصمیمات رییس جمهور و ... را توضیح دهید؟

دیگر اینکه بخش عمده ای از تحریم ها باقی مانده و ما نمی توانیم بخش عمده ای از پول های بلوکه شده را بگیریم. تحریم های ایالتی در امریکا و سوییفت و .. باقی مانده اند. لطفا درباره آنها توضیح دهید.

کمتر از دو سال است که توافق ژنو را امضا کردیم و تاثیر آن این بود که درآمد نفتی ما کمتر از نصف شده و نفت به 41 دلار رسیده است. فضای روانی حاکم بر بازار اجازه سرمایه گذاری نمی دهد. چه توضیحی دارید؟.

 

29214

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =