۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳

آرمان نوشت: گاه شاهد رسم نانوشته‌ای در سیاست هستیم و آن هم پسرانی است که مسیر پدرانشان را می‌پیمایند. حال چه در اخلاق و رفتار و سلوک باشد چه در پست‌های اجرایی و قانونگذاری.

 

در مجلس هم مواردی دیده می‌شود که پسران پس از پدران و برادران که نماینده مجلس بودند بر کرسی خانه ملت نشسته‌ اند از جمله محمدرضا باهنر که برادر شهید باهنر است یا حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که پدر مرحومش هم نماینده مجلس بود و معروف‌تر از همه فائزه هاشمی فرزند آیت‌ا... هاشمی که در مجلس ششم حضور داشت. اما در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد پسران و دختران زیادی بخواهند بر کرسی‌های خانه ملت بنشینندو میراث پدران خود را حفظ کنند که در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره خواهد شد البته تاکید می‌شود نام‌هایی که مطرح خواهد شد، تنها یک گمانه است و شاید فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله داشته باشد.

نام محسن و فاطمه هاشمي از چندی قبل بر سر زبان‌ها و رسانه‌ها افتاده و می‌گویند قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند. محسن این ادعا را رد نمی‌کند و آن را به زمانی نزدیکتر به موعد‌ثبت نام موکول می‌کند.

سیدعماد خاتمی فرزند رئیس دولت اصلاحات است و متولد فروردین۱۳۶۷. برخلاف پدر و پدربزرگش به کسوت روحانیت درنیامده،  و همچون خواهرانش، نه چهره‌ای سیاسی است و نه حضوری در رسانه‌ها و مناصب دولتی دارد اما یک اتفاق سبب شد که نگاه‌ها برای مجلس دهم به سمت او بچرخد و آن هم حضورش در کنگره حزب اتحاد ملت ایران و کاندیدا شدنش برای حضور در شورای مرکزی این حزب است.

 ظهیر توکلی، فرزند احمد توکلی است؛ گمانه ثبت‌نام ظهیر در انتخابات مجلس دهم آنجا تقویت می‌شود که احمد توکلی چندی است چنان سخن می‌گوید که گویی قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را ندارد. ظهیر تنها فرزند احمد توکلی نیست و داماد صادق زیباکلام هم است. همچنين مادر برادران لاریجانی ، خاله مادرش است یعنی برادران لاریجانی، پسرخاله‌های مادرش هستند .

فریدالدین حدادعادل فرزند غلامعلی حدادعادل را باید مرد پشت پرده نامید چون نه مانند پدر علاقه به حضور در جمع غیرنزدیکانش دارد و نه مانند اصولگرایان انتقاداتش را فریاد می‌زند. خواهر او همسر حاج‌آقا مجتبی خامنه‌ای است. فرید‌الدین اگر به مجلس دهم وارد شود احتمالا در کمیسیون فرهنگی بر صندلی کناری ظهیر توکلی خواهد نشست.

 2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    179 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ اینجوری که معلومه همه مدیران با هم نسبت دارن
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
      68 0
      بله دوست عزیز در این سطح بیشتر ازدواج ها سیاسی هستند نه بر اساس تفاهم دو طرف.
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    68 1
    بفرمایید آقا زاده هاااااااااااا
  • جانباز A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    20 0
    بالاخره مجلس هم باید موروثی باشد