ایسنا نوشت: جدیدترین رادار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، با نام «قائم آل محمد» در حال نصب و راه اندازی در یکی از نقاط کشور است.

برد این رادار 1000 کیلومتر بوده که با نصب شدن در مناطق مختلف پدافندی می‌تواند نقش موثری در رصد تحرکات منطقه‌ای داشته باشد. به گفته امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی این رادار در حال نصب و راه اندازی در یکی از نقاط کشور است.

چندی پیش نیز دومین رادار سه بعدی برد بلند با نام «قدیر» در جنوب غرب کشور با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری عملیاتی رسید.

رادار کیهانی سپهر با برد 2هزار و 500 تا 3هزار کیلومتر نیز در مرحله تولید و نصب قرار دارد و تست‌های اولیه آن در میدان انجام شده است

اعزام ناوهای «جماران» و «بوشهر» به آب‌های آزاد

فرمانده نیروی دریایی ارتش، از بازگشت ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش تا اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: سی و ششمین ناوگروه نداجا متشکل از ناو بوشهر و ناوشکن جماران به آب‌های آزاد اعزام می‌شو‌ند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری با اشاره به تاثیرگذاری حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد، اظهار کرد: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش تا پایان این هفته وارد آب های سرزمینی می‌شود.

وی افزود: سی و ششمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از ورود ناوگروه سی و پنجم، مأموریت خود را آغاز خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناوگروه سی و ششم از ناو لجستیک "بوشهر" و ناوشکن "جماران" تشکیل می‌شود. ناوگروه سی وپنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی "بندرعباس" و ناوشکن "الوند" بود که اوایل تیرماه ماموریت خود را آغاز کرد؛ این ناوگروه پس از ۹۰ روز دریانوردی، این هفته به آب های سرزمینی باز می‌گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مأموریت ناوگروه‌های ایرانی در آب های آزاد را تأمین امنیت خطوط کشتیرانی، مبارزه با تروریست دریایی و به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا در آب های آزاد جهان همچون هندوستان، سریلانکا، خط استوا، جزایر اندونزی، تنگه مالاکا، دریای چین، اقیانوس آرام، کانال سوئز، خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس هند شمالی و جنوبی حضور پیدا کرده اند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =