چرا تلویزیون تصاویر حضور نهاوندیان درکمیسیون برجام را ضبط نکرد؟

عدم ضبط تلویزیونی جلسه امروز کمیسیون برجام که با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای برگزار شده بود، ساعاتی است که خبرساز شده است.

به گزارش خبرآنلاين، نخستين خبر به نقل از يکي از اعضاي اين کميسيون مخابره شد. او از اعتراض شدید اعضای این کمیسیون نسبت به صداوسيما خبر داد و به ايسنا گفت: اتخاذ این تصمیم از سوی کمیسیون برجام نبوده و احتمالا صداوسیما چنین تصمیمی را گرفته است. حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابی از جمله نمايندگان معترض بود که به گفته نقوي حسيني در جلسه امروز گفت: چرا وقتی سعید جلیلی در جلسه حضور دارد همه دوربین‌ها حاضر هستند اما حالا حضور ندارند. زاکاني رئيس کميسيون برجام نيز در پاسخ مي گويد که احتمالا موضوع بعد از ظهر که قبلا گفته شده بود ضبط نداریم با جلسه صبح مشتبه شده و صداوسیما فکر کرده که صبح نباید جلسه را ضبط کند. 

اما کاوه احمدی مسوول اداره اخبار مجلس شورای اسلامی به ايرنا گفت: تیم تصویربرداری صداوسیما در جلسه امروز حضور داشته اما ضبط کامل تلویزیونی نکرده و فقط بخش هایی از نشست را تصویربرداری خواهد کرد. اين خبرگزاري نوشته است که نبود دوربین های صداوسیما و ضبط نشدن کامل نشست برجام با درخواست هیات رییسه کمیسیون ویژه بررسی برجام بوده است. مهدی کیائی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اما به ايسنا گفت که روابط عمومی مجلس و کمیسیون برجام تصمیمی در مورد عدم پخش تلویزیونی نداشتند. به گفته وي، صدا و سیما خودش از ضبط برنامه خودداری کرد و مجلس ممانعتی دراین زمینه نداشته است.

خبرگزاري مهر اما روايت ديگري دارد و عدم ضبط تلويزيوني اين جلسه را به دستور رئيس مجلس مي داند. به نوشته اين خبرگزاري به دستور علی لاریجانی رئیس مجلس، پخش جلسات کمیسیون برجام از رسانه ملی از صبح امروز سه شنبه متوقف شد.

برخي سايت هاي خبري در تحليل هايشان اينگونه نوشته اند که پاسخ هاي قاطع و روشنگرانه ظريف و همکارانش به ادعاهاي تيم مذاکره کننده پيشين، منجر به قطع پخش تلويزيوني اين جلسات شده است. چرا که تاثير انتشار جلسات با حضور جليلي بر افکار عمومي را به نوعي تحت الشعاع قرار داده بود.

گفتني است نشست های قبلی کمیسیون برجام بطور کامل توسط صداوسیما پوشش تصویری داده می شد و شبکه خبر بصورت نوبتی در ساعات مختلف روز اين نشست ها را پخش می کرد. از ابتدای هفته گذشته هر روز گزیده ای از جلسات کمیسیون برجام که با حضور عراقچی و تخت روانچی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای و همچنین سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، شمخانی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی و محمد جواد ظريف وزير امورخارجه در روز های مختلف هفته برگزار شده بود از رسانه ملی پخش شد. البته اعضای کمیسیون برجام قبلا هم نسبت به پخش گزینشی جلسات کمیسیون با اعضای فعلی و پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتراض کرده بودند.

لازم به يادآوري است وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و وزراي دفاع و اطلاعات نيز قرار بود با حضور در جلسه عصر امروز کميسيون ويژه بررسی برجام، به بررسي ابعاد و آثار اقتصادی و امنیتی برنامه جامع اقدام مشترک بپردازد.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    109 3
    رسانه ملی یا رسانه پایداری؟
  • حسین A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    111 3
    معلومه دیگه که چرا ضبط نکرده بخاطر اینکه صدا و سیما از مخالفان دولت حمایت میکنه حالا از چه کسی دستور میگیره نمیدانیم