برگزاری یازدهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید سرافراز دیزیچه

به گزارش مهر، شهردار شهر دیزیچه از برگزاری یازدهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید سرافراز دیزیچه در آستانه هفته دفاع مقدس خبر داد.

 شهاب ثابت راسخ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت شهری از ارکان مهمی است که در نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه نقش آفرین است.

وی افزود: امروزه شهرداریها از نهادی صرفا خدماتی و عمرانی به ارگانی اجتماعی مبدل شده‌اند و اکثر شهرداریها به علاوه بر نقش اصلی خود در امور فرهنگی نیز نقش آفرینی موثری دارند.

شهردار دیزیچه با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند، تاکید کرد: در واقع برگزاری این یادواره ها انجام وظیفه بازماندگان راه شهادت و مسئولان برای رساندن پیام ایثارگری و شهادت شهدای راه حق و جانبازان و ترویج اخلاق محوری حاکم در هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان است .

وی با بیان اینکه اعضای ستاد دایمی یادواره شهدای شهر دیزیچه از دفتر امام جمعه، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و شرکت سیمان سپاهان و دبیر ستاد یادواره نیز از سپاه پاسداران است، بیان داشت: هر سال سعی کردیم تا یادواره برگزار شده نسبقت به سالهای قبل از نظر کمی و کیفی بهتر بوده و تنها محدود به سخنرانی نشود بلکه خروجی فرهنگی داشته باشد.

ثابت راسخ با بیان اینکه بر این اساس امسال با هماهنگی های انجام شده شاهد حضور آزاد سرافراز مهدی طحانیان که خاطرات وی در کتابی با عنوان «سرباز کوچک امام» پیش از این به چاپ رسیده است، گفت: همچنین مادر شهید حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) نیز از مهمانان ویژه این یادواره است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یادواره ۱۰۷ شهید دیزیچه برگزار شد به این دلیل که آمار خانواده های مهاجر دیزیچه در دسترس نبود، اضافه کرد: امسال علاوه بر گرامیداشت یاد ۱۲۲ شهید دیزیچه، یاد و خاطره ۶۰۰ شهید شهرستان مبارکه و ۱۷ شهید سیمان سپاهان را نیز گرامی می داریم.

سردار شهردر دیزیچه با بیان اینکه سردار عطایی فرماندار ستاد آبادان از شهر دیزیچه بوده است، ابراز داشت: تجلیل از خانواده ۵ سردار شهید دیزیچه، تقدیر از خانواده ای دارای دو و سه شهید دیزیچه و جانبازان بیش از ۷۰ درصد نیز از برنامه‌های مهم این یادواره است.

گفتنی است یازدهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید شهر دیزیچه ۵ شنبه این هفته در جوار امامزاده شاهزاده سلیمان این شهر با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و جانبازان و مسئولان استانی وکشوری برگزار می شود

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =