به گزارش مهر معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از آغاز طرح همسان‌گزینی موسسه تبیان در اصفهان به منظور انتخاب آگاهانه در ازدواج توسط جوان خبر داد و گفت: در این طرح رایگان و دارای مجوز با تلفیق روش سنتی و مدرن ازنقش واسطه ها در ازدواج کمک گرفته شده است.

محمدمسعود کریمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به موانع ازدواج جوانان اظهار داشت: با توجه به نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در ارتباط با موانع و علل تاخیر در ازدواج مسایل اقتصادی و انتخاب همسر مناسب از جمله نخستین دلایل تاخیر در ازدواج جوانان بوده است که انتخاب همسر مناسب اولویت نخست دختران ومسایل اقتصادی نیز بیشتر برای پسران تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: آداب و رسوم و مسایل فرهنگی، مسایل روانشناختی و تربیتی، مسکن، شغل، جهیزیه و هزینه مراسم های عقد و عروسی از دیگر دلایل مطرح شده در این نظرسنجی است.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه معتقدیم ورود دولت به مسایل فرهنگی موجب ابتر شدن نتیجه کار می‌شود، ابراز داشت: همچنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد انتخاب صحیح نقش موثری در یک ازدواج موفق دارد.

کریمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان به کمرنگ شدن نقش واسطه ها اشاره و از مسئولان خواستند از افراد مومن و دیندار برای ایجاد شبکه واسطه ها استفاده کنند، تاکید کرد: سال گذشته طرح همسان گزینی توسط معاونت سازماندهی امور جوانان، سازمان تبلیغات، اداره کل ورزش و جوانان مطرح شد و در نهایت مسئولان به این نتیجه رسیدند که از ظرفیت موسسه تبیان برای این امر استفاده شود.

افزایش شانس ازدواج در طرح همسان‌گزینی به دلیل ترکیب روش سنتی و مدرن

دبیر ستاد ازدواج استان اصفهان با بیان اینکه ضریب بالای امنیت و اعتمادپذیری سایت تبیان از مزایای ین طرح است، گفت: ارائه مشاوره های خانواده، استفاده از مشاوران با رویکرد دینی، افزایش شانس ازدواج به دلیل ترکیب روش سنتی و مدرن و احیای واسطه‌ها از دیگر مزایای این طرح است.

کریمی با اشاره به اینکه بر این اساس طرح همسان گزینی مشاوره محور نیز هست، ابراز داشت: این طرح دارای 4 شبکه معرف‌ها، مشاوران، راستی آزمایان و هیئت امنا است.

وی با بیان اینکه از جمله عواملی که در تاخیر ازدواج با آن مواجه هستیم ترس و عدم اعتماد به جنس مخالف است که در این طرح به دنبال رفع این معضل هستیم، ابراز داشت: بیش از20 درصد ازدواجها در کشورمان قبل از 5 سال اول به طلاق منتهی می شود و 25 درصد ازدواج ها در اصفهان قبل از سال نخست زندگی است.

همچنین  مدیر دفتر تبیان در اصفهان با اشاره به آغاز طرح همسان گزینی تبیان در اصفهان به عنوان دومین شهری که این طرح در آن دنبال می شود، افزود: مطالعات طرح همسان گزینی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان انجام شده و در خرداد امسال از این طرح در تهران رونمایی شد.

حکمت منش با اشاره به اینکه از امروز امکان ثبت نام اصفهانی ها در این طرح فراهم شده است، ابراز داشت: از اهداف این طرح احیای سنت حسنه واسطه‌گری برای ازدواج مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب است و کمک به انتخاب آگاهانه همسری هم کفو برای جوانان مدنظر بوده است.

وی با اشاره به چگونگی ثبت نام در این طرح تصریح کرد: پس از ثبت اطلاعات متقاضیان در این سامانه به آدرس http://hamsan.tebyan.net/ این موارد به واسطه ارجاع داده می‌شود و یک راستی آزمایی حضوری از افراد واجد شرایط ازدواج صورت می‌گیرد.
حکمت منش با بیان اینکه پس از این مراحل شخصی که مناسب فرد باشد به خانواده آن فرد معرفی می‌شود، ادامه داد: در پروژه همسان گزینی 4 اصل به هنگام، آسان، آگاهانه و پایدار بودن ازدواج مدنظر قرار گرفته است.

رایگان بودن از مزیتهای طرح همسان گزینی تبیان است

وی با بیان این که طرح همسان گزینی تبیان با سایت‌های همسریابی و همسرگزینی در فضای مجازی تفاوت‌ دارد، بیان داشت: در واقع محوریت این طرح احیای بحث واسطه گری در ازدواج قرار گرفته و رایگان بودن طرح نیز از جمله مزیت‌های طرح همسان گزینی تبیان است.

مدیر سایت تبیان در اصفهان تاکید کرد: معاونت اجتماعی ناجا اعلام کرده که تا کنون هیچ طرح و سایتی با شرایط و ویژگی‌های طرح همسان گزینی تبیان ثبت رسمی نشده است.

وی اضافه کرد: اطلاعات افراد ثبت نام شده در سایت تبیان در اختیار هیچ کسی به جز واسطین ازدواج قرار نمی‌گیرد و امنیت اطلاعات در این فضا را مدنظر داشته ایم.

حکمت منش افزود: از خرداد تا کنون حدود 15 هزار نفر در تهران در این طرح ثبت نام کردند که تا کنون منجر به ازدواج 600 زوج شده است.

وی با اشاره به تلفیق روش سنتی با مدرن در این طرح گفت: پارامترایی همچون همسان بودن شرایط اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی در این طرح مدنظر است و نرم افزار و واسطه موردنظر، تناسبِ پارامترها برای همسان‌گزینی را در نظر می گیرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام از تهران A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    17 16
    من فکر کنم شیوه معرفی هم خیلی موثر نیست تو این بحران ازدواج٬ دلیلشم اینه که خود معرفها شناخت وافی و کافی نسبت به دختر و پسرا رو ندارن٬ اکثرا یه کار سلیقه ای٬ شناخت باید از طریق خود دختر و پسرا انجام بشه که اینم تو کشور ما و فرهنگ ما یه جورایی قبیحه٬ تازه مهمتر از اون مساله اینه که من خودم یه خانم هستم٬ کافیه یه اقا بدونه که ما هم درخواست داده باشیم برای ازدواج٬ شما خودتون حساب کنید ارزش و غرور و عزت نفسی برای اون خانم تو زندگی اینده میشه متصور شد؟؟؟ ای کاش پیام منو چاپ کنید٬ ببینم چقدر با نظر من موافق یا مخالفند؟