ایرنا نوشت: دو سناتور ارشد دموکرات سنای آمریکا می گویند با طرح جدید جمهوری خواهان برای محدود کردن اختیارات باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برسر توافق نامه هسته ای ایران مخالفت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی آمریکا، براساس این طرح جدید، رئیس جمهوری آمریکا تنها در صورتی حق برداشتن تحریم های ایران را خواهد داشت که کشورمان، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و زندانیان آمریکایی در زندان های ایران را آزاد کند.
این طرح در حالی مطرح شده است که سناتورهای دموکرات معتقدند نباید مسائل هسته ای ایران را به موضوع های دیگر ارتباط داد.
سناتور «چاک شومر» سومین سناتور دموکرات در سنا و «بن کاردین» سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنا در حالی با این طرح مخالفت کرده اند که در دو رای گیری گذشته در مجلس سنا در کنار جمهوری خواهان، مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران ابراز کرده بودند.
کنگره تا امروز مهلت دارد درباره قطعنامه رد توافق رای گیری کند و در صورتی که موفق به این کار نشود، دولت آمریکا می تواند بدون هیچ منع قانونی این توافق را به اجرا در آورد.
تاکنون 42 سناتور دموکرات از توافق هسته ای حمایت کرده اند. سنای آمریکا عصر پنجشنبه (19شهریور) پس از ساعت ها بحث و سخنرانی سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه در مورد رد برجام رای گیری کرد که اکثریت مورد نیاز مخالفان حاصل نشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =