استاس بارتنیکاس،عکاس این تصویر وقتی از فراز صحرای نامیب می‌گذشت فهمید که رنگ شن‌های صحرا به زاویه نور آفتاب و دید عکاس بستگی دارد و مدتها منتظر لحظه‌ای خاص باقی ماند.



 با تغییر شدت نور و زاویه دید شما تصویری که از صحرا می‌بینید به سرعت می‌تواند تغییر کند. او این عکس را در یک صبح خاص گرفته است. زاویه تابش نور خورشید به شکلی است که شنهای پشت درخت غیر واقعی به نظر می‌رسند و خطای چشم انسان هم باعث آن شده است. نامیب یک بیابان ساحلی در آفریقای جنوبی است. اسم نامیب از ریشه ناما به معنی پهناور گرفته شده است.

استاس بارتنیکاس می‌گوید: «به خاطر زاویه نور خورشید این شنها مانند ابرهایی در آسمان شده‌اند. ین منظره تنها ۵ دقیقه وجود داشت و پس از آن ناپدید شد. طبیعت بهترین نقاشی عالم است.»  

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.گ A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    37 0
    چقدر زیباست .
  • دانشجو A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    11 0
    اگر تنها لحظه ای در شگفتی ها و ظرافتهای موجود در جهان از سطح نانو و میکرو گرفته تا میلیون سال نوری و پارسک بیاندیشیم، علاوه بر لذتی که از درک عظمت و زیبایی می بریم، مو بر تنمان راست می شود که چه تنوع و چه سازگاری توامانی را شاهد هستیم. این کنار هم گرد آمدن زیبایی و ظرافت، عظمت و لطافت، تنوع و سازگاری و تازگی و استواری، راهی به جز ستایش و تقدیس خداوند جهان آفرین و هستی بخش نمی گذارد که هر لحظه، هستیِ هر هستی، ز هستی اوست. جناب حافظ هم می گوید: بر آن نقاش قدرت آفرین باد که گرد مه کشد خط هلالی