ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: آسمان تمام نقاط کشور امروز صاف تا کمی ابری بوده و جوی نسبتا آرام پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه  گفت: آخرین داده‌ها و گزارش‌های هواشناسی بیانگر عبور جبهه سرد از نیمه شمالی کشور است که بتدریج تا اواخر امروز از مرزهای شرقی و شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: پیامد عبور ناوه از شرق کشور، حاکم شدن سامانه پرفشار در نیمه شمالی کشور و از ترکمنستان به سوی شرق است که موجب اختلاف فشار قابل توجه بین این مناطق و جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان خواهد شد که این شرایط موجب وزش باد شدید در سطح زمین و طوفان گرد و خاک در منطقه زابل و نوار شرقی کشور طی امروز و فردا یکشنبه شده که در روز دوشنبه از شدت آن به طور قابل توجهی کاسته می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی سه روز آینده، آسمان کشور صاف تا کمی ابری و جوی نسبتا آرام حاکم خواهد بود، اظهارکرد: امروز بعدازظهر به سبب رشد ناپایداری‌های همرفتی در ارتفاعات زاگرس جنوبی و برخی مناطق مرکزی تا شرق کشور، رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق محلی پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است دمای هوا بتدریج از فردا تا اواخر هفته با روند گرم شدن پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری، در شهرهای شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد با کمینه و بیشینه دمای 15 و 26 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. همچنین آسمان پایتخت در روز یکشنبه، 29 شهریور، کمی ابری، درپاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد و در روز دوشنبه، 30 شهریور، صاف، درپاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با کمینه و بیشینه دمای17 و 27 و 20 و 30 درجه سانتیگراد خواهد بود.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =