امیرمهدی ژوله: می‌خواهم صفحه اینستاگرامم را ببندم/ خندوانه درست شد که ما فرهنگ مدارا یاد بگیریم

امیرمهدی ژوله می‌گوید اگر یکی را دوست داریم لازم نیست به آن یکی فحش بدهیم، اگر افکار و عقاید یک نفر با ما همخوان است به معنی این نیست که آن یکی مزدور است.

زهرا موسوی: رقابت امیرمهدی ژوله با امین حیایی حالا به موضوعی داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. اتفاقی که پیش از هر چیز خود ژوله را متعجب کرده است.

او درباره فضای دو قطبی که بعد از اجرای استندآپ کمدی او و امین حیایی پیش آمده میگوید: «ماجرا این است که من ۱۵ دقیقه با انسان نازنینی به نام امین حیایی رقابت کردم ولی این فقط یک مسابقه است. بعد از این ماجرا ما حتما با یکدیگر کار خواهیم کرد و همدیگر را خواهیم دید و رابطه و رفاقت خواهیم داشت. طی این فرایند هم کلی به ما خوش گذشته، چه هنگام اجرا چه پشت صحنه. او کمدی اکت و حرکت اجرا کردم و من کمدی مبتنی بر دیالوگ و کلام. خیلی هم یکدیگر را دوست داریم و رفقای خوبی برای هم هستیم.»

ژوله ادامه داد: این فضاهای دوقطبی یا فضاهای هواداری که دیدم این چند شب پشت اجراهای خندوانه شکل گرفته نقضکننده هدف این برنامه است. چند نفر کمدین و بازیگر آمدهاند و بیهیچ مشکلی تصمیم گرفتهاند در این مسابقه شرکت کنند. امین حیایی حاضر شده با من نویسنده مسابقه بدهد یا علیرضا خمسه حاضر شده با چند جوان رقابت کند. همه منیتها را کنار گذاشتهاند و در یک مسابقه شرکت کردند تا مفهوم شوخی و خنده را جا بیندازند.»

او با بیان این که هدف اصلی این مسابقه این است که حال همه را خوب کند میافزاید: «این مسابقه و کلا برنامه خندوانه میخواهد حال آدمها را خوب کند. روحیه بهتری بدهد و لحظهای ما را از فشارهایی که طی شبانه روز با آن روبروییم برهاند. تمام اینها باعث میشود حال ما بهتر و دوستیهایمان ماندگارتر شود اما متاسفانه این اتفاق نمیافتد.» 

نویسنده سریال «شبهای برره» ادامه میدهد: «نه تنها این اتفاق نمیافتد که شاهد توهین و تحقیر هم هستیم. به کسی که به خاطر احترام به پیشکسوت یا هر دلیل دیگری اجرا نمیکند توهین میکنند، به یک نفر دیگر به بهانه این که آقایان را زیر سئوال را برده توهین میکنند، یک نفر باعث حذف یک نفر دیگر میشود، باز هم توهین میکنند و بدترین فحشها را میدهند و من واقعا نمیفهمم چرا.»

ژوله درباره شوخی‌‌های خود با خوانندگان در اجرای استندآپ کمدیاش هم میگوید: «من در اجرایم با چند تن از دوستان خوانندهام آن هم در لفافه شوخی کردم اما پیش از هر چیز بزرگترین شوخی را را خودم کردم بعد یک سری دوستان که هواداران آن خواننده هستند میآیند و به من توهین میکنند، سپس دوستانی که هوادار من هستند میآیند و به آنها توهین میکنند… خب، راستش ما اصلا برای این چیزها در مسابقه شرکت نکردیم. خندوانه درست شد که این اتفاقات نیفتد. خندوانه درست شد که ما فرهنگ مدارا را یاد بگیریم، این که  میشود به جای خشمگین و عصبانی شدن به طنز کشید و نقد کرد.»

او میافزاید: «چند کمدین و بازیگر آمدهاند و سختترین و تلخترین اتفاقات زندگیشان را به شوخی و خنده تبدیل می کنند و آنها را تعریف می کنند تنها برای این که لبخند را بر روی لب مردم بیاورند ولی در نهایت نتیجه این چیزی میشود که میبینیم و این اتفاق خیلی بد است.»   

او درباره واکنشهایی که به اجرای دوم او در مسابقه خنداننده برتر شکل گرفته نیز میگوید:‌ «اولین درد من بدفهمیاست. اتفاق خوبی افتاده چرا باید به چنین جاهایی ختم شود؟ من یک هفته نیست که صفحه اینستاگرامم را باز کردم و خیلی خوشحال شدم که این چنین مورد استقبال قرار گرفت چون در عرض یک هفته ۵۵ هزار فالوئر پیدا کرد و این یک رکورد است اما با اتفاقاتی که افتاده تصمیم گرفتهام صفحهام را ببندم.»

ژوله  دلایل این تصمیم را هم چنین عنوان میکند: «میخواهم صفحهام را ببندم چون اگر در این صفحه نتوانم حرمت خودم و همکارانم را نگه دارم، این صفحه به چه درد میخورد؟ اگر نتوانم احترام امین حیایی که با او مسابقه دادهام، احترام کسانی که با آنها شوخی کردهام و احترام خودم را حفظ کنم این صفحه به چه دردی میخورد؟ اگر قرار است به من، خانوادهام، دوستانم، رقیبم و … توهین بشود چرا باید این فضا را داشته باشم. فضایی که نمیتوانم کنترلش کنم. من این صفحه را ایجاد کردم که ارتباطی با مخاطب داشته باشم و از آنها انرژی مثبت بگیرم و اگر شد لحظات شادی را هم برای آنها خلق کنم نه این این اتفاقات بیفتد.» 

 این نویسنده، درباره به وجود آمدن فضاهای دو قطبی در جامعه هم اظهار میکند: «ناگهان همه چی دو قطبی و سیاه و سفید میشود و این خیلی عجیب است. راستش من توانایی تحلیل این فضا را ندارم ولی شاهدم که ناگهان مثلا فضا دو قطبی پولدار و فقیر میشود و مردم در صفحه آدمهای پولدار حتی به یک دختر مرده فحاشی میکنند. یا مثلا فضا ناگهان پرسپولیسی استقلالی میشود یا برای دو خواننده چنین اتفاقی میافتد و یا مثلا برای دو برنامه تلویزیونی مثل خندوانه و ماه عسل ناگهان فضای دو قطبی شکل میگیرد و اینها همه خیلی بد است. به نظرم این فضا توانایی لذت بردن را از ما میگیرد هر چند معتقدم این فضاها عمومیت ندارد. یک بخشی از جامعه این شکلی هستند ولی همین تعداد هم میتوانند آدمها و برنامهها را از اهدافشان دور کنند. 

این به حاشیه بردن باعث میشود که دستاندرکاران امور نیز مثلا در جایی مانند صدا و سیما حساس شوند و اگر فردا روزی کسی بخواهد با کسی یا جایی شوخی کند دست و دل همه میلرزد و باعث میشود همه دست به عصاتر راه بروند.» 

نویسنده «مرد هزارچهره» ادامه میدهد: «رسانهها از انحصار در آمدهاند و همه میتوانند حرف بزنند و نظرشان را ابراز کنند. این خوب است اما بدیاش این است که هیچ کس تعهد و مسئولیت ندارد. مایی که سالها روزنامهنگاری و نویسندگی کردهایم میدانیم که برای تک تک چیزهایی که مینویسیم مسئولیم، ولی در این فضاها هر کس با اسم دروغینی میتواند بیاید و حرف بزند. البته این فضاها خیلی نوپاست و به گمانم میگذرد. بعد از مدتی این فضاها نیز به آرامش میرسد. درست مثل تلفن، اوایل که تلفن آمده بود اولین کاری که با آن میکردیم این بود که مزاحم تلفنی شویم. زمان گذشت تا بفهمیم تلفن برای مزاحم شدن نیست، این فضاهای مجازی هم هما پروسه را طی میکند.»  

ژوله در پایان میگوید: «به هر حال یک مسابقه استندآپ کمدی در یک شبکهای که اصلا برای سرگرمی و تفریح ساخته شده پا گرفته است. برنامه ای که با زحمت و مشقت فراوان و با زحمت های رامبد جوان و تیمش و اطرافیانش به اینجا رسیده است. حالا یک اتفاق جدیدی در ایران دارد می افتد و استندآپ کمدی دارد معرفی می شود. رقابتی شکل گرفته و کمدین های درجه یکی حاضر شدند با امثال من نویسنده مسابقه بدهند. من و امین حیایی فقط دو استند اپ کمدینیم. تنها کارمان این است که بخندانیم نه عقبه ای داریم و نه آمدیم به کسی توهین کنیم. من خواهش می کنم بدون توجه به این که کی قبلا چه کار کرده یا بعدا چه کار می خواهد بکند ۱۵ دقیقه استنداپ را ببینیم و در نهایت به آنهایی که دوست داریم رای بدهیم و به جا افتادن فرهنگ کمدی و طنز کمک کنیم. انقدر سیاه و سفید نگاه نکنیم. اگر یکی را دوست داریم لازم نیست به آن یکی فحش بدهیم، اگر افکار و عقاید یک نفر با ما همخوان است به معنی این نیست که آن یکی مزدور است. کمی با هم مهربانتر باشیم و کمک کنیم خندوانه به هدف اصلیاش برسد. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ژوژولیا A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    فقط امیر مهدی ژوله ، استنداپ کمدین برتر فقط ژوله است و بس ، بقیه شرکت کنندگان یا سعی میکننسکانسی از یه فیلمو بازی کنن و یا از خاطراتشون بگن ، البته در میانشان کسایی هم هستن که اصلاً به خودشون زحمت نمیدن کاری برایه مردم آماده و اجرا کنن .
    • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      آیا متن بالا را خواندید ایشان این همه گفتند تا چنین حرف هایی نباشد.
    • کاربر A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      45 1
      ادعای طرفداری می کنی و حتی وقت نذاشتی بخونی ببینی این بنده خدا چی گفته این همه حرف زد بگه به هم احترام بذاریم و سعی کنیم از این 15 دقیقه اجرا لذت ببریم فقط ..... حرفاش کاملا درست بود مخصوصا اون قسمت دوقطبی شدن جامعه تو هر موردی. ما ایرانیا کلا بلدیم از یکی طرفداری کنیم اون یکی بکوبیم حالا هرجا و هرچی می خواد باشه
    • دوست IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      311 4
      با کمال تاسف اگر صد سال هم ژوله و امثال او برای عده ای توضیح بدهند فایده ای ندارد
    • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      167 2
      دو ساعت توضیح داده این داستان فقط فلانی رو کنار بگذارید اومده از فهم و شعور واحترام صحبت کرده گفته بدفهمی رو بذاریم کنار اونوقت تو اومدی میگی ما خوبیم بقیه بدن شرط می بندم اصلا یک خط از حرفاشم نخوندی
    • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      13 8
      یه کم املا هم کار کنیم بد نیست. "برایه مردم" غلط است. باید بنویسی "برای مردم". "برایه" در فارسی نداریم.
    • بی نام A1 ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      21 3
      من اجرای ژوله رو دوس دارم ولی اینی که گفتین فقط نظر شماست ... خاطره گویی هم جز کمدیه
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      20 1
      امیدوارم خندوانه را دیگه سیاسی نکنن حالم از هر چی سیاست است به هم می خوره
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    ایشالا با رای بالا به ژوله، از دلش درمیاریم
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    بی فرهنگی در جامعه موج میزنه
  • eli GB ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    14 61
    جریان چیه. چه فینالی. چی شده
    • ر.ق IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      61 10
      هیچی، شما برو بخواب لحاف یخ کرد.
  • سیدمجتبی A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    آقای ژوله تحلیل خوبی داشتن، اما متوجه نبودن که رفتار خودشون در برنامه خندوانه باعث واکنشی در فضای مجازی شده، که الان نمی تونن تحلیلش کنن. کاش ژوله، با تحلیل خوبی که داشتن، ی نگاهی هم به اشتباه هرچند کم خودشون در برنامه می کردن که باعث چنین واکنش هایی در فضای مجازی شده
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      36 1
      مشكل اينجاست كه اين روزها همه چيز رنگ جدي به خودش گرفته تا شوخي در استند اپ ممكنه هر فرد تفكر باور يا گروهي خاص كه براي مخاطب نام آشنا است مورد طنز پردازي قرار بگيره مشكل از توانايي تجزيه تحليل مخاطب است نه محتواي اثر
    • زهرا A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      69 3
      یک نویسنده حاذق و مجرب و توانمند و باسواد از وضعیت اسفناک و ابتذال موجود در هنر و سینما و موسیقی و وفوتبال انتقاد کرده و بسیار هم بجا انتقاد کرده،این اشتباهه سید؟ حتما شما هم از طرفداران بغ بغو کن و آلبالو بگوی استاد زیرزمینی هستید که اینطور قضایا رو بازیگوشانه و متوهمانه تحلیل می کنید
  • رضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    4 3
    بعضیا واقعا خیلی بی درک و فهمن
  • حمید A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    8 1
    این نمونه ای از فرهنگ رو به زوال بخشی از جامعه ما پر از نفرت و خشونت و زاییده عقده های فردی و اجتماعی است که از هر بهانه ای برای تخلیه کینه های فروخورده شده استفاده می کند. جالب آنکه هیچ ابایی از انتشار تصویر و نام خود در کنار توهینهای رکیک خود ندارند. اولویت اول در چنین جامعه اصلاح فرهنگ است. انسان با شرف، شرافت خود را به بهای اندک طرفداری از یک شرکت کننده در مسابقه ای دوستانه می فروشد؟ نه نمی فروشد
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    2 7
    علت به وجود اومدن این بحث ها تو شبکه های اجتماعی اینه که بعضی از این کمدین ها نشون دادن که به هر طزیق میخان رای جمع کنن. بدیهیه طرفداراشونم هم به بحث و جدل بپردازن.
  • دوست IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    41 2
    متأسفانه ما فقط ادعا داریم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    39 2
    حرف حساب بود.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    40 3
    عزیز دلم آقای ژوله خبر نداری که اینها همه به خانواده و آموزش و پرورش ربط دارد. جدایی در خانواده ها زیاد شده، افسردگی در جوانان زیاد شده. آموزش و پرورش و دانشگاه از نظر کیفی بسیار پایین آمدند و نمره دادن حرف اول و آخر را می زند. بدانید که معلم آخرین مشکل است. اول سیستم انتخاب معلمین شایسته، دوم خود بدنه اداری آموزش و پرورش و سوم سیستم نمره محور آموزشی، چهارم دستمزد پایین مدرسین، پنجم به هر نحو قبول کردن دانش آموز و سپس دیپلم دادن به آنها و ارسال آنها به دانشگاههای پول گیر مشکلات ماست که در باتلاق می رویم هر روز.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    37 3
    اقای ژوله اشتباهی که میکنه فکر میکنه بخاطر رقابت این حرفاست فحاشی می کنن قضیه دورتر از این حرفاست ، تو بازی کلش اف کلنز قسمت گلوبال همیشه رد خور نداره چند نفر افتادن به جون همدیگه یکی این میگه یکی اون خیلی براشون لذت بخشه ، من فکر میکنم اینا که تعدادشونم خیلی زیاده لذت زندگیشون شده فاحشی به هم ، به هر بهانه ایم که شده میریزن تو جدید ترین پیج خودشونو خالی میکنن از لیون مسی گرفته تا اون خانمی که قرعه کشی جام جهانی،بازیکنای والیبال لیگ جهانی ، خانومه که با پورشه تصادف کرد و .... . حالا حالا هام ادامه دارد بخاطر خندوانه و اختلاف طبقاتی جامعه هم نیست.روزی که مدرسه میرفتم زیاد از این حرفا از هک سن هام میشنفتم الان همونان که بزرگ شدن هیج وقت به عواقبش فکر نشد الان شدیم این .
  • وحید IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    73 3
    آقای ژوله دوستت داریم . بابت فهم و شعورت بابت درک بالات و بابت صداقت گفتارت
  • بی نام RO ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    99 12
    مهمترین. چیزی که خندوانه داشت این بود که مردم را از ماهواره دور کرد از سریال های بد ترکی این به همه چی میارزه ممنون. کسایی که این برنامه را ساختین دمتون گرم دلتون شاد شاد شاد
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    5 2
    راست میگه به خدا.کلاًما ایرانیهارو زود جو میگیره،چرا واقعاً؟
  • امير A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    5 2
    يه برنامه بايد بسازند فرهنگدانه.بجا خنده اول بايد فرهنگمونا درست كنيم.متاسفانه ما به هردليلي ياد نگرفتيم به چه صورت باهم صحبت كنيم و در برابر نظر مخالفمون محترمانه برخورد كنيم.نياز داريم عوض كنيم فرهنگ و ديدگاهمونا
  • saman A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 20
    اقای ژوله امیر تتلو بت درس اخلاق داده برو تو اینستاگرامش ببین باختی داداش الکی ادای روشنفکرا رو درنیار اینم بت بگم صرفا جهت اطلاع جنابعالی بنده از اقای تتلو خوشم نمیاد ولی انگاری اون یه چیزایی بیشتر از تو حالیشه
  • محسن A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 1
    منبع این صحبتا کجاست؟ خود خبرآنلاین باهاش مصاحبه کرده؟
  • بی نام RO ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    7 2
    افرین به ژوله..این وسط تکلیف هوادارن تتلو چی میشه که از صبح مخ ملت رو به کار گرفتن ..مشتی بد فرهنگ اجتماعی که عامل این جریانات فقط همونا هستند همه شون هم سابقه دارند..دل همه از دست شون خونه
  • فرشيد A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    6 1
    خدا نگذره از كساني كه مردم اينجوري بار اوردن به ما ياد دادن نظر مخالف مهاربه
    • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      5 4
      تو اول نوشتن محارب رو یاد بگیر بعد تف و لعنت کن
  • بی نام IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    11 0
    ايني كه من مي‌نويسم شايد در نگاه اول بي‌ربط به موضوع باشد اما بي‌ارتباط نيست. آقاي ژوله و مهران مديري در قهوه تلخ يك سري ماجراهاي خيالي در يك فضا و زمان خيالي خلق كرده بودند كه در همان هم حرف و حديث پيش آمد و با سوء تفاهم‌هاي زيادي مواجه شد. يك بار گفتند منظورت از فلان شخصيت، معادل سازي با فلان شخصيت است، يك بار گفتند منظورت از فلان حرف، فلاني است و ... قهوه تلخ به همين بهانه‌‌ها بارها زير تيغ سانسور رفت. حالا هم اين ماجراهاي مسابقه استندآپ و سوء تفاهم‌هايش و جالب اين كه فلان مسوول شيرازي هم گلايه مي‌كند كه چرا سجاد افشاريان به شيرازي‌ها توهين كرد خلاصه اين كه ملت خجسته‌اي هستيم.
  • بهار A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    9 6
    عشقييييي ژوله
  • سیدمجتبی A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    10 3
    من همون سیدمجتبی‌م که از تحلیل ژوله بسیار لذت بردم و ی انتقاد کوچیک به ژوله کردم. راستش رو بخواید این برنامه رو ندیده بودم و بر اساس شنیده‌هایی که از برنامه داشتم، این نظر رو دادم. برنامه رو دیدم. با اجرای امین حیایی کلی خندیدم و از اجرای ژوله حرفه‌ای خندیدم؛ واقعا ژوله آدم رو حرفه‌ای می‌خندونه. به همه اونایی که به من رأی منفی دادن ممنونم. راستی زهراخانم عزیز بدجوری عصبانی شدیا البته بتون حق می‌دم که به قول خودتون از تحلیل «بازیگوشانه» و «متوهمانه» من اینجوری عصبانی بشید برای همه مردم دنیا و به خصوص ملت دوست داشتنی ایران آرزوی خوشی و خوشبختی و خوش‌وقتی دارم.
  • عباد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    8 1
    تتلو پارسال پرسپولیس رو نابود کرد امسال هم خندوانه رو
  • شهرزاد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 1
    سلام بچه ها... من از وقتی بار زیاد بی ادبی رو تو اینستاگرام دیدم ازش اومدم بیرون...وقتی این رفتارا رو دیدم همش فکر میکردم اکثرا همینجورین.درسته که فکر اشتباهی ولی دست خودم نبود.با دیدمن کامنت های شما خوشحال شدم.میخوام به شماها آفرین بگم. از طرز بیان و فکرتون خوشحال شدم. خوب بمونید
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    1 2
    اگر مسابقه را از حالت دو به دو خارج کنند خیلی از این مسائل پیش نمیاد مثلا بینندگان به چند نفر رای بدهند و از بین آنها دو سه نفر بالا بیان
  • امرداد A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 2
    اجرای ژوله خلاقیت کلامی خوبی داشت من که لذذت بردم و در عین حال اجرای امین حیایی در فیلم کم نظیر قلاده های طلا را هم تحسین می کنم
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    زنده باد هنرمندان سرزمینم ایران... از نویسندگان تا بازیگران... دمشون گرم و خسته نباشن هموطنان عزیزم باید یاد بگیریم که این برنامه از ما فقط رای خواسته. نه تحلیل ..لطفا فقط رای بدین نظر نه... اینطوری که 70 میلیون و اندی صاحب نظرند.