شما نظر بدهید / آیا رفتار سیاسی با رقابت کمدین‌ها در «خندوانه» درست است؟

رامبد جوان برای نخستین بار یک مسابقه‌ی نمایشی بین کمدین‌های ایرانی ترتیب داده تا آن‌ها با داوری مردم روی سن «خندوانه» بیایند و استندآپ کمدی اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اتفاق منجر به شکل گیری فضایی شاد در این برنامه شده و فرصتی را برای سرگرم شدن مردم  و هنرنمایی کمدین‌ها فراهم کرده است.

با این حال اما پس از پخش مسابقه‌ی امیر مهدی ژوله و امین حیایی در مرحله‌ دوم این رقابت‌ها فضایی سیاسی پیرامون این رقابت شکل گرفت. 

از سوی دیگر رقابت بین کمدین‌ها در این برنامه با پایان اجرا و مشخص شدن نتایج تمام می‌شود و رفاقت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند اما درفضای مجازی این رقابت ساده تبدیل به دسته بندی و قشون‌کشی برای حمله به صفحات هنرمندان و اظهار نظر پیرامون آن‌ها تبدیل می‌شود.

به نظر شما سیاسی شدن یک اتفاق فرهنگی و رقابت ساده بین دو کمدین درست است؟ آیا باید همه اتفاقات پیرامون ما رنگ و بوی سیاسی پیدا کند و پای سیاست به همه‌ی حوزه‌ها باز شود؟ آیا باید برای حمایت از یک چهره‌ی هنری در مسابقه‌ای مثل «خندوانه» به رقیب او بی‌احترامی کرد و تحمل کوچکترین طنز و نقدی را نداشت؟

شما می‌توانید نظر خود را درباره‌ی این اتفاقات به صورت کامنت مطرح کنید.

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    104 2
    خيلي از ماها به ظاهر خيلي با شخصيت و روشنفكر تشريف داريم. ولي وقتي هويتمون تو فضاي مجازي شناخته نميشه ذات خودمون رو نشون مي دهيم. ضعف شخصيتي بيداد ميكنه و تا اين ضعف درست نشه هيچ چي درست نميشه. حالا هر چي ميخوايد بگين مردم ما روشنفكرن. با حلوا حلوا گفتن دهن شيرين نميشه.
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    3 28
    به نظر من مشکلی نیست
  • مجتبی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    19 3
    به نظر میرسد این مساله اصلا ربطی به سیاست ندارد بلکه فقر فرهنگ مدنی ما از یک سو و ضعف فرهنگ استفاده از تکنولوژی مارا از سوی دیگر نشان میدهد،که علی رغم ادعا داشتن تمدنی 2500 ساله در مسائل فرهنگی چقدر ضعیف هستیم.اگر نگاه کنیم به مسائل چندسال اخیر از جمله حمله و هتاکی به صفحه خانوم فرناندا لیما،لیونل مسی یا اهالی سیاست و فرهنگ و ورزش کشور خودمان میبینیم از یک سو در زندگی مدنی و اجتماعی نمیدانیم چطور با رقیب مبارزه کنیم و او را در زندگی مدنی خود تحمل کنیم و از سویی اگر چه استفاده از تکنولوژی های مدرن در ایران به شدت رواج یافته است اما مناسفانه فرهنگ استفاده از آنها هنوز در ایران شکل نگرفته و محلی شده برای تخریب و عقده گشایی ما و به همین دلیل به سادگی به همدیگر تهمت میزنیم هتاکی میکنیم.
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    11 7
    چرا انقدر مردم جدي گرفتن قضيه رو امان از جو به خدا
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    10 27
    سیاسی نیست بحث مردمی بودن و حمایت از خواسته مردمه
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    19 1
    اين اخلاق بد ماست كه اصولا وقتي به درستي يا غلط فكر مي كنيم بردن حق ماست تحمل شكست با اختلاف كم را نداريم يا بايد پيروز شويم يا بايد حريف خيلي از ما قدر تر باشد وطوري شكست بخوريم كه با خاك يكسان شويم بعد آن موقع كه احساس حقارت كرديم به حريف تبريك مي گوييم وگهگاه عكس يادگاري هم با او مي گيريم .
  • مهدی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    17 0
    کاری اشتباه است. به مباحث فرهنگی باید ار دید فرهنگی نگاه کرد.
  • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    11 3
    ایران واقعا از نظر فرهنگ و شعور خیلی پایین با اینکه این همه تمدن داره
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    2 26
    سیاست از نان شب هم واجب تر است
  • نرگس A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    33 0
    یکی از بزرگترین مشکلات این مملکت اینه که سیاست دست و پای خودشو تو همه عرصه های دیگه اعم از فرهنگ و هنر و ورزش و اقتصاد و .... و ..... دراز کرده
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    11 32
    آری درست است
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    29 5
    خیر
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    69 27
    من به ژوله رای دادم چون اجراش به نظرم به طنز و استندآپ کمدی شبیه تر بود، حالا به نظرتون کار سیاسی کردم؟
    • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      19 1
      شما سیاسی کاری نکردی و با منطق قابل احترام انتخاب کردی. اما متاسفانه بسیاری همه چیز رو سیاسی می کنند و اجازه نمی دهند که واقعیت ها به شکل صحیح خودشو نشون بده تا مردم با فهم و شعور بالاشون تصمیم بگیرند. نون عده ای فقط تو شلوغ کاری و سیاسی کردن مسایل. چه موضع مساله هسته باشه و چه مساله انتخاب یک اجرای برتر. ما به لحاظ فرهنگی و اخلاق مشکلات جدی داریم.
    • افلاطونگ IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      9 3
      با توجه به تبصره هشتم از بند هفدهم پیمان ورشو بله
    • علی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      5 0
      حالا فردا اگه ژوله رای بیشتری بیاره همین بی سوادای سیاسی کا میگن این نتیجه خواست ما از مردم بود وگرنه حیایی رای میاورد.شخصا اجرای ژوله را بیشتر می پسندم.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      0 1
      مردم به این چیزا توجه ندارن فقط کمدی
  • احمد A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    19 31
    باید ریشه یابی بشه که اساسا چرا یه همچین اتفاقاتی می افته.. به نظر من وقتی نظر مردم از طریق مجراهای مورد نظر قابلیت و اجازه بروز نداره و در بهترین حالت نادیده گرفته می شه، مردم و یا حداقل طیفی از اجتماع به دنبال راه های جایگزین می گردند.... خیلی خلاصه: چرا فکر می کنید مشکل از "مردم" است؟
  • حمید A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    72 16
    متا سفانه کسانی این ماجرا رو سیاسی کردند که به قول خودشون صاحب نظر و دست به قلمند ، کسانی این بازی ها رو راه انداختند که مدعی ازادی اند چون امین حیایی تو فیلمی بازی کرده که ما خوشمون نمیاد ، بهش رای ندیدیم . این برنامه ی فقط برای شاد شدن و هرکس حق انتخاب داره ، به چه حقی شادی هامون رو خراب می کنیم ، کی می خوایم مدارا کردن رو یاد بگیریم
  • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    من امین حیایی رو بخاطر بازی در قلاده های طلا خیلی دوسش دارم ولی هیچ ربطی به قضیه خنداندن نداره وچون با ژوله بیشتر خندیدم به ژوله رای میدم
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      3 2
      جوابت گرفتی یا هنوز منفی می خوای؟ این منفی ها که می دونی یعنی چی.......؟
  • مهدی A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    51 4
    یه برنامه خوب و به دردبخور هم که تلویزیون داره اینقدر براش حاشیه درست میکنن که تعطیل بشه خیال همه راحت شه دیکه رسما همه فقط برن ماهواره ببینن
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    19 10
    لیدر این حرکات کیا هستن ؟ جاسوسان ، دشمنان ایران و ...
  • محمد FI ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    39 22
    وقتي فضا براي بروز و ظهور نظرات مختلف سياسي در جامعه به معناي واقعي براي همه به صورت يكسان فراهم نيست، اين آب باريكه ها هستند كه كاركرد نمايش نظر عموم رو نسبت به جبهه گيري هاي مختلف سياسي نشون ميدن. نمونشو حتي تو نظرسنجي برنامه نود در سال هاي پيش داشتيم. به مردم نميشه خرده گرفت
  • محمدرضا RO ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    32 0
    از نظر من همه چیز ساده و روشن,چرا که باید قبول کنیم تو فرهنگمون تحمل نقد رو اصلا نداریم تحمل نظر مخالف رو که اصلن نداریم و تحمل موفقیت رقیب رو و سریع هم جوگیر میشیم تو هر چی که گل میکنه.واقعا چرا
  • مریم A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    55 28
    من با سیاسی کردنش مخالفم .از پست آقای حسین پور هم تعجب کردم.ولی فکر می کنم خود امین حیایی به این خاطر تو این مسابقه شرکت کرد که بلکه بتونه اتفاقات این چند سال گذشته رو جبران کنه
    • عباس RO ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      38 23
      این فکر شما خودش سیاسی. هر کی بهتر باشه باید به اون رای بدیم. هر کسی نظر و عقیده ای داره. الانم چون ژوله بهتر بود همه دارن بهش رای میدن. البته حیایی هم خوب بود ولی ژوله بهتر بود.
    • بی نام A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      22 18
      ایشون هیچ کار اشتباهی انجام نداده که بخواد جبرانش کنه.اصلا دچار توهم نشید خواهشا.
  • محمد A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    15 4
    اینجا ایرانه آقایون به جای اینکه مملکتو از فلاکت در بیارن نشستن بدبختی های خودشونو تو خنده و شادی مردم میبینن خوبه معنای طنز تو همه جا تعریف شده... اگه با نظر ما مردم این چیزا درست بشو بود الان کشورمون نباید تو همچین سطحی قرار میگرفت.
  • اربابی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    62 3
    چقدر ما باید هزینه بدهیم .خندوانه خیلی سعی کرده از حاشیه ها دورباشه و سیمای مارا متحول کرده.این برنامه مظلوم و پاک هست انرا درگیرحاشیه ها نکنیم.خواهش میکنیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    10 0
    متاسفانه فرهنگمون روز به روز نزول ميكنه. هر اتفاقي ميفته سريع جبهه گيري ميكنيم و در شبكه هاي اجتماعي به همديگه بي احترامي ميكنيم.و شكر خدا همه رو هم به سياست ربط ميديم.
  • وحید IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    9 13
    اگر رای امین حیایی در دور قبل سیاسی بود اما واقعا دیشب ژوله اجرای تکامل یافته تر ، با مغز تر و جذاب تری رو انجام داد .شما میتونین اینو از خنده های حضار ببینین. من فکر میکنم فارق از بحث سلیقه طنز افراد و با توجه به اینکه حیایی فقط 10 دقیقه اجرا کرد و مطلب بامزه ای هم برای ارایه آماده نکرده بود، اگر رای به اون بیشتر باشه دلیل سیاسی داره
  • بی نام RO ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    16 15
    دلیل نمیشه چون از یه فیلم بدمون بیاد به هنرپیشش توهین کنیم. به نظرم اونایی که کمپین تشکیل میدن بیکارن . اینها حتی اگه در زبان به دموکراسی اعتقاد داشته باشن اون رو تنها تا جایی قبول دارند که منافع خودشون توش باشه.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    9 13
    از همه خواهش میکن به ژوله رای بدن خیلی این بچه ماهه
  • بانو A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    19 0
    ما تنها كشوري هستيم كه سياست در تمام بخش هاي زندگيمون پر رنگه ولي مردم ساير كشورها اصلا از سياست كشور اطلاع درستي ندارن ولي ما نميدونم چرا همه جا سياست هست حالا اگه بشه باهاش شوخي كرد حرفي ولي مشكل اينجاست كسي توتن شوخي با سيلست رو نداره
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    19 13
    جداي از سياست واقعا اجراي اقاي حيايي چيزي براي خنديدن نداشت ولي حرفهاي آقاي ژوله عالي بود آقاي حيايي جند مدل راه رفتن و صحبت خاصي نداشتن يعني سعي كردن از نقششون توي اخراجيهاي يك استفاده كنن
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    18 1
    سلام من حالم از سیاست بهم میخوره و از ادمایی که همه اتفاقا رو ربط میدن به سیاست حالم از جناح بندی بهم میخوره من حتی تو رای دادنای سیاسی به اخلاق و مرام افراد قبل از کاندیدا شدن و خدماتش برا مردم رای میدم دوستان و مردم همون طور که یک داور مسابقه فوتبال به این نگاه نمی کنه که چند نفر نمازخون تو تیم مقابل هستمد و یا تیم مقابل ضعیف یا قوی بوده قبل از مسایقه و فقط ۹۰ دقیقه ای رو که بهش سپردن قضاوت و داوری می کنه ما مردم هم فقط باید تمام خاطرات و ذهنیتامون رو از افراد پاک کنیم و فقط همون پانزده دقیقه رو قضاوت کنیم ببینیم کدوم طرف بیش تر توی اون پانزده دقیقه خندوندنمون همین
  • بی نام RO ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    5 14
    تمام حاشیه ها کار طرفدارن تتلو هست ولا غیر
  • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    5 12
    نه ... من به ژوله رای دادم به خاطر تایم اجرای بالا چون به نظرم ژوله یه کمدی عالی با کلام و نقادانه رو به خوبی به نمایش گزاشت و امین حیایی یه کمدی بدنی عالی و تنها فرقشون تو زمان بود که واسه امین حیایی زود تموم شد پس ژوله...
  • بی نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    7 10
    اقا من نه مثل بقیه کاربرا میگم این استند اپ بود اون نبود نه کاری به ساست دارم. توی فیلم انیمیشن کارخانه هیولا هر هیولا بیشتر جیغ بچه ها رو در میاورد بیشتر امتیاز میگرفت. منم هر کس بیشتر بخندونه بیشتر امتیاز میدم ژوله 15 دقیقه منو خندوند و امین حیایی اگر فرض کنیم کل اجراش خندیدم میشد 7 دقیقه. که البته سرتاسر اجراش خنده نبود خواهشا مردمم اینقدر ادعا نکنید که چیزی از طنز و سرتون میشه. همه میگند این طنز بود و اون لودگی در صورتی که شک دارم فرقشونم بدونند به هر حال ژوله با نک تر بود با توجه به اینکه ام اس داره وزیاد ورجو ورجه هم نمیکنه
  • سید RO ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    20 1
    آفرین هم به شخصیت حیایی و هم به شخصیت آقای ژوله و تاسف برای افکار بیمار یک عده ی قلیل
  • بی نام A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    12 3
    به نظرم کلیت جامعه به این برنامه سیاسی نگاه نمیکنه که اگر اینطور بود آقای حیایی نباید مرحله قبل اینقدر رای میاورد اونم با اون تفاوت فاحش.
  • محمد A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    14 5
    آقای ژوله و آقای حیایی دو تن از هنرمندان با سابقه و عزیز این کشور با افکار و عقاید مختلف هستند . حالا اگر لشگر کشی سیاسی ، جناحی و حزبی به دور از تخریب و توهین باشد می تواند به هیجان این رقابت کمک کند . فراموش نکنیم همه ی ما ایرانی هستیم و باید یکدیگر را دوست بداریم .
  • جواد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    5 1
    کشور و ملت ما در حال تجربه لایه هایی از دموکراسی است که متاسفانه در خیلی وقتها هم از طرف سیستم وبعضی وقتها خود مردم برخوردی احساسی با این موارد میشه آن هم بر اساس احساساتی که بواسطه یک تاریخ طولانی اصول غیر دموکراتیک در آن نهادینه شده من شخصا از اینکه آقای حیایی در فیلمی خاص بازی کرده اند دلخورم و مسلما باید پذیرش بازی در فیلم را به عنوان قبول نظرات کارگردان قلمداد کرد پس از نظر تفکر سیاسی آقای حیایی و من در یک گروه نیستیم و مسلم است که دلم میخواهد همفکران خودم در همه موارد برتر از ایشان باشند ولی در مرحله اول به ایشان رای دادم چون دیدم در اجرای کمدی موفقتر بودند در این مرحله به آقای ژوله رای دادم نه بعلت منش سیاسی چون اجرایش را بیشتر پسندیدم اگر هم آقای حیایی برنده شوند به ایشان تبریک میگم
    • نگار IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      1 1
      کامنتتون عالی بود.کاملا موافقم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 2
    من هم معمولا در هیچ مسابقه پیامکی شرکت نمیکنم که در واقع برنده واقعی این مسابقات پیامکی شرکت مخابرات است
  • بی نام US ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    3 2
    یه دوستی دارم می گفت اگه کلاس جای خواب نیست خونه جای درس نیست. حیلی حرف قشنگی که برنامه ی طنز جای سیاسی بازی نیست. مردم از 50 سال پیش که همه چی رو سیاسی نمی کردند. یه زمان شد سیاست ریخت تو همه چیز زندگی ما. اگه کسی می گه بنابر سیاست از نوک پا تا فرق سر من باید چی باشه، راجع به جدایی سیاست از چیزای دیگه درخواست نده. اونایی که می گن مردم از سیاسی کاری تو برنامه طنز دست بردارند ، حداقل یه سوزن هم بزنن به سیاست که خودش رو از زندگی ما جمع کنه. برای نمونه انقدر جمع کنه که من این کامنتو جوری بنویسم که می خوام نه جوری که امیدوار باشم چاپ شه.