رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: لغو تعطیلی پنج شنبه ها موجب تشدید ترافیک و مشکلات زیست محیطی شده است و خانواده ها از فرصت بسیار کمتری برای تفریحات سالم و سفرهای برون شهری برخوردار هستند.

  به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،علی حاج کاظم ادامه داد: با توجه به تاکید دین مبین اسلام بر تقویت بنیان خانوادگی و روابط عاطفی و صمیمانه اعضای خانواده با یکدیگر، تعطیلات پایان هفته به کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمک شایانی می کند و فرصت بیشتری را برای رسیدگی به دغدغه ها و نیازهای فرزندان در اختیار والدین قرار می دهد.
وی با بیان اینکه لغو تعطیلی پنجشنبه ها پیوست مطالعات اجتماعی نداشته و بی شک تاثیرات و تبعات منفی در این بخش به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: از مهمترین تبعات منفی این موضوع ایجاد تناقض بین تعطیلی مدارس و دایر بودن ادارات است که این موضوع موجب بلاتکلیفی کودکان پرسنل می شود.
حاج کاظم با تاکید بر اینکه زندگی در کلانشهرها به لحاظ تاثیر منفی بر روح و روان شهروندان در وضعیت بحرانی قرار دارد، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ همچون کرج و تهران مردم را به زندگی در فضای بسیار محدود خانه های آپارتمانی سوق داده و چنانچه فرصت لازم برای حضور آنها در طبیعت و بهره مندی از فرصت سفرهای کوتاه به نقاط گردشگری کشور برایشان مهیا نشود، قطعا جامعه با بحران های هویتی و چالش های روان شناسی مواجه می گردد که تاثیر منفی آن کلیه شئون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و... را در بر می گیرد.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: اگر تنها مزیت تعطیلی ادارات و شهرداریهای استان البرز در روزهای پنج شنبه تقویت و استحکام بنیان خانوادگی باشد، این موضوع آنقدر اهمیت دارد که مسئولان ارشد استانی با تکیه بر آن نسبت به تصمیم گیری مثبت پیرامون مطالبه جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، مسئولان، کارشناسان، نخبگان و دلسوزان درباره بازگشت به مصوبه تعطیلی روزهای پنج شنبه اقدام نمایند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ مسئولان با عنایت به تاثیر مثبت این تصمیم در کاهش هزینه های جاری، افزایش بهره وری سازمانی، استحکام بنیان خانوادگی، رونق صنعت گردشگری، تقویت اشتغالزایی، کاهش ترافیک وآلودگی هوا و... در اسرع وقت نسبت به تعطیل اعلام کردن روزهای پنج شنبه برای کارکنان دولت و شهرداریها اقدام کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =