فانی در جمع مدیران مدارس یزد: اهتمام دولت برای کاهش فاصله حقوق معلمان با سایر کارمندان

وزیر آموزش‌وپرورش در جمع مدیران و مسئولان آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: سیاست اصلی آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید توسعه مشارکت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، همایش مدیران مدارس استان یزد با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، استاندار یزد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و فرهنگیان استان پیش از ظهر امروز در سالن تربیت معلم شهید پاک‌نژاد یزد برگزار شد.


وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سیاست‌های پنج‌گانه وزارت آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: توسعه مشارکت همه‌جانبه، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی و اختیارات مدیران مدارس، بودجه‌ریزی عملیاتی و تمرکززدایی در آموزش‌وپرورش، پنج سیاست و راهبرد اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در دولت یازدهم است.


«علی اصغر فانی» مدیران را سکان‌داران نظام تعلیم و تربیت در نهاد مدرسه دانست و افزود: مدرسه محوری سیاست جدی وزارت آموزش‌وپرورش است و تربیت محصول مدرسه است.


وی بابیان اینکه لازمه تربیت، جلب اعتماد است تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اعتماد را به‌عنوان یک راهبرد آموزشی در مدرسه نهادینه کنیم باید به‌عنوان یک مدیر در کار‌هایمان صداقت، شفافیت، ثبات و برنامه داشته باشیم و ضمن وفاداری نسبت به کار و مدرسه محل خدمتمان به‌گونه‌ای مدیریت مسائل را به دست‌گیریم تا کارکنان و معلمان توانمندی‌ها و شایستگی‌هایشان دیده شود و به ظهور برسد.


فانی خاطرنشان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت بدون جلب اعتماد اتفاقی نمی‌افتد و حاکمیت اخلاق در روابط انسانی، جلب مشارکت و تمرکززدایی از ابزار اصلی مدرسه محوری است.


وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه از مطالبات و خواسته‌های معلمان و فرهنگیان به‌طور کامل مطلع است، گفت: در سال جاری نظام رتبه‌بندی فرهنگیان تدوین‌شده و این گام اول است تا فاصله حقوق و مزایای فرهنگیان با دیگر کارکنان دولت کاهش یابد، اما این فاصله حقوق موضوعی نیست که در دو سال اخیر اتفاق افتاده باشد و مربوط به سال‌های قبل است.


وی ادامه داد: برای اجرای رتبه‌بندی معلمان علاوه بر۲۵ هزار میلیارد بودجه آموزش‌وپرورش، هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای مرحله اول اختصاص‌یافته است.


فانی در پایان سخنان خود بابیان اینکه یک‌سوم فضای آموزشی در سراسر کشور استاندارد نیست، اظهار داشت: در شش‌ماهه اول سال جاری روزانه هفت مدرسه و ۴۴ کلاس درس احداث‌شده و در این مدت هزار و ۳۰۰ باب مدرسه با هشت هزار کلاس درس بااعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان تأسیس گردیده است.


در ادامه همایش، مدیران مدارس استان یزد و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود در حوزه آموزش‌وپرورش پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =