ردآوری کتاب «اطلس هنرمندان استان مازندران »

علیرضا صبوری مجری طرح و پژوهشگر اطلس هنرمندان مازندران از فیلمسازان و مولفان استان مازندران و عضو انجمن اهل قلم خانه کتاب، از گرد آوری کتاب «اطلس هنرمندان استان مازندران » خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،«علیرضا صبوری» مجری طرح و پژوهشگر اطلس هنرمندان مازندران در این باره گفت : این اطلس در چند فصل «فیلم ،نمایش و عکس» تدوین ، تالیف و گردآوری خواهد شد .
وی افزود: در فصل « فیلم » ما دو رده بندی داریم .رده ی اول «سینماگران استان» که شامل حال تمام هنرمندانی است که توانستند در هر یک از رشته های سینمایی فعالیت داشته باشند . معیار ما هم برای تشخیص فیلم سینمایی، اخذ پروانه ی ساخت از سازمان سینمایی است . حتی اگر آن فیلم سینمایی اکران هم نشده باشد ، اما در این رده خواهد گنجید .
صبوری تصریح کرد: در رده ی دوم «فعالان فیلم استان» معرفی خواهند شد و شامل حال آن دسته از هنرمندانی است که موفق به هر نوع فعالیت در حیطه ی ساخت فیلم های غیر سینمایی از قبیل فیلم های ویدیویی، تلویزیونی ، سریال و ... شده اند .
مجری طرح و پژوهشگر اطلس هنرمندان مازندران خاطرنشان کرد: در رده ی سوم «نوآمدگان بخش فیلم» معرفی خواهند شد و این بخش شامل حال آن دسته از هنرمندانی است که رزومه ی پرباری ندارند ، اما با ساخت چند فیلم کوتاه، آینده ی درخشانی برایشان متصور است و در در فصل دوم و در رده ی اول « نمایش » هنرمندانی که سالهاست در این حیطه کار می کنند ، خود ، آثار و کارهایشان بازتاب داده خواهد شد .
وی ادامه داد: در رده ی دوم از این فصل «نوآمدگان نمایش استان» به معرفی استعدادهای ناب و جوان خواهیم پرداخت که امید است در آینده ، پا جای بزرگان نمایش استان بگذارند .
صبوری در ادامه افزود: در رده ی سوم از فصل نمایش، به معرفی بزرگان «تعزیه» خواهیم پرداخت که همیشه گمنام ، اما پر انگیزه و کوشا هستند . آنان که در برانگیختن شور معنوی و مذهبی عامه ی مردم و در پر رنگ کردن آیین های عاشورایی و ... تلاش بی منت دارند .
وی با ارایه این مطلب که در فصل سوم هنرمندان تراز اول «عکس» معرفی خواهند شد اظهار کرد: هنرمندانی که با تک فریم های خود دنیای حرف دارند . بازتاب فعالیت ها و افتخارات هنرمندان عکاس در این فصل خواهد گنجید .
همچنین در تمام این فصل ها به معرفی و بیان زندگی و آثار هنرمندان فوت شده ی فصل های فوق خواهیم پرداخت که روی در نقاب خاک کشیده اند و دستشان از دنیا کوتاه ، اما دامنه ی هنرشان بر بلندای فرهنگ استان می درخشد .
» مجری طرح و پژوهشگر اطلس هنرمندان مازندران از همکاری و مشاوره ی بزرگانی چون «دکتر مصطفی مختاباد ، دکتر حسن دولت آبادی ، استادخسرو سینایی ، استاد سید احمد طاهرپور و استاد مهدی معصومی گرجی » در تالیف و تدوین این اطلس نام برد و ادامه داد: مقرر است مقالاتی به قلم این بزرگان هنر استان در سر فصل های مربوطه مرقوم شود .
گفتنی است که اطلس هنرمندان استان مازندران شناختنامه ی هنرمندانی است که متولد مازندران هستند و یا دارای اصالت مازنی هستند . حال ممکن است در هر نقطه از کشور فعالیت داشته باشند .هنرمندان استان جهت هر گونه سوال و نقد و نظر می توانند با شماره همراه 09198226242 تماس حاصل کنند .

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =