آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کرج گفت: مهمترین معروف در زمان ما، تشکیل حکومت اسلامی و حفظ و نگهداری این حکومت است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز ،نماینده ولی فقیه با بیان این مطلب در جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کرج که با حضور دکترایرانی، فرماندار کرج، ملاصالحی ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، سردار استاد حسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) ،سردار کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان البرز و تعدادی از مدیران استانی عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، گفت: بزرگترین خیری که خداوند برای بندگانش خواسته است اسلام است و از والاترین مصادیق این خیر «قرآن» و «عترت» است و تشکیل حکومت اسلامی ، برترین دستور قرآن و عترت است که رسول خدا(ص)، امیرالمومنین علی (ع) و امام حسین (ع) این دستور به بهترین شکل ممکن اجرا نموده اند.
امام جمعه کرج، بدترین منکر را اجازه دادن به دشمنان برای نفوذ در حکومت اسلامی خوانده و تاکید کرد: نفوذ سیاسی، فرهنگی ، نظامی و اقتصادی به دشمن انکر منکرات است و تک تک ما نسبت به مقابله با این نفوذ وظیفه و مسئولیت داریم.
وی افزود: دشمن به دنبال تحریف آرمان های انقلاب است که برای این کار از شیوه های مختلفی نظیر گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان و نوجوانان استفاده می کند و آنچه که با لذت جویی و موافق با منافع امیال نفسانی انسان است ، را وسیله قرار می دهد تا به هدف شوم خود برسد.
امام جمعه کرج امر به معروف و نهی از منکر را فعلی الهی و انسانی خوانده و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ، هم فعلی الهی است و در علم کلام بحث می شود و هم فعل انسانی نیز هست که در در فقه به آن پرداخته می شود.
وی افزود: قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر را از اوصاف رسول خدا می داند و از وظایف مهم و اساسی ایشان است که عمل به این دو فریضه، موجب عظمت و عزت امت اسلامی می گردد.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: در پذیرش دین اکراه و جود ندارد اما اگر کسی دین را پذیرفت می بایست بر اساس چارچوب آن و ضابطه های تعریف شده در آن عمل کند و امر به معروف و نهی از منکر ، یکی از فروع دین اسلام است که همه باید به آن عمل نماییم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: این ساده انگاری است که گمان کنیم دشمن برای تضعیف حکومت اسلامی برنامه ریزی نکرده است.
وی در پایان از راهپیمایی و تجمع برای امر به معروف در کرج به خصوص در حوزه ترویج فرهنگ حجاب خبر داده و گفت: باید با امر به معروف و ارشاد مردم، به سمت گسترش فرهنگ حجاب برویم. چرا که بی حجابی، فرهنگ نیست و اگر می خواهیم کار فرهنگی نیم باید فرهنگ حجاب را گسترش دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =