حسین توکلی گفت: امثال بهروزی و رجایی، با وجود این که در تمرینات خوب بودند، خروجی خوبی نداشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست خبری حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران امروز برگزار شد. توکلی در مورد ورزشکارانی که با توجه به رکوردشان معلوم بود مدال نمی آورند گفت: ما در مسابقات آسیایی اهدافی داشتیم. مثل پشتوانه سازی، خواستیم آن ها را در مسابقاتی بزرگ امتحان کنیم. چه نیازی هست قهرمان های جهان و المپیک را راهی رقابت های آسیایی کنیم؟ ما باید آن ها را برای رقابت های مهم حفظ می کنیم. امثال بهروزی و رجایی، با وجود این که در تمرینات خوب بودند، خروجی خوبی نداشتند.»
او در مورد افت کردن وزنه ها در مسابقات و ثبت رکورد های خوب در تمرینات گفت: در این باره باید ورزشکاران توضیح بدهند. چهار نفر آن ها اولین بار از ایران خارج می شدند. ترجیح دادیم اگر قرار است جایی امتحان شوند، رقابت های آسیایی باشد، نه جهانی. در هر صورت، کم تجربگی عامل از دست دادن وزنه ها بود. کم کردن وزن هم بی تاثیر نبود. از طرفی جابر بهروزی، چند روز قبل از اعزام دچار مصدومیت شد، اما عملکردش قابل دفاع بود. او به وزن 77 کیلوگرم آمده بود و می خواست برای المپیک و جهانی در این وزن وزنه بزند.
توکلی در مورد این که با رسانه ای کردن رکورد ها و اعلام آن باعث بالا رفتن توقعات می شوند، گفت: توصیه می کنیم این کار را نکنند. آن ها باید در زمین خود را نشان دهند. ما به او تذکر دادیم کار غیر حرفه ای نکند. او یک حرفه ای است و باید حرفه ای رفتار کند. منبع عنوان مثال مرادی باید از این کارها نکند و خود را در زمین نشان دهد.
توکلی ادامه داد: با توجه به زمان کوتاه، حمایت های خوبی از فدراسیون شد. بهترین امکانات را فراهم کردند که توانستیم دست به ریسک بزنیم و با نفراتی جوان به میدان برویم. خوشبختانه در اردوها شرایط خوبی داریم. سال گذشته هفتم شدیم، امسال کار سختی داریم، تا سهمیه کامل را کسب کنیم. مصدومیت هایی وجود دارد، ولی تنها نگرانی ما بابت رسیدن مرادی است. مرادی در گزینه ها بود، که می توانست تیم ما را قهرمان کند.
توکلی گفت: با تیم دوم، به مقام سوم رسیدیم و با توجه به تیم ضعیفی که داشتیم عالی و دور انتظار بود. تشکیل تیم ب، شجاعتی می خواست که با حمایت های فدراسیون فراهم شد. ما پتانسیل قهرمانی جهان را داریم. هدف ما هم قهرمانی در جهان است، هیچ مربی عاقلی این حرف را نمی زند. اما من می گویم که این پتانسیل را داریم. فدراسیون کاری کرده که ورزشکاران فقط دغدغه تمرین دارند. این دستاورد بزرگ و خوبی است.
او دلیل اختلاف رکورد ورزشکاران در تمرینات و همچنین مسابقات لیگ را، این موضوع می داند که ورزشکاران در این رقابت ها، وزن خود را جا به جا می کنند. توکلی گفت: در وزنه برداری مثل کشتی نیست که راحت وزن عوض کنند و تاثیری هم نداشته باشد. امروز، 11 وزنه بردار در اردو هستند و یک ماه دیگر رکورد گیری رسمی خواهیم کرد. بهترین ها را انتخاب خواهیم کرد و به فدراسیون جهانی معرفی می کنیم. برای کسب سهمیه کامل، می خواهیم در جمع پنج تیم برتر جهان باشیم. سهمیه ها زمانی خوب و مفید هستند که، تمامشان شانس مدال باشند، مانند المپیک سیدنی. المپیک جای تفریح و گردش نیست. باید از این به بعد کاری کنیم که با وزن مسابقه، تمرین کنیم. هر روز وزن کشی خواهیم کرد، تا رکورد های غیرواقعی نداشته باشیم.
توکلی در پایان گفت: ورزشکاران ما باید به تمام حریفان با دقت نگاه کنند. نباید روی یک حریف زوم باشند، این روش یک قهرمان است که تمام رقیب ها را بشناسد و فقط یک ورزشکار را رقیب نداند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    1 0
    حرف حساب.باید نسلهای جدید تجربه آموزی کنند.