رییس قوه قضاییه گفت: بنا به تصویب هیات امنا حجت الاسلام سعید مهدوی کنی به عنوان رییس دانشگاه امام صادق (ع) انتخاب شد.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی امروز در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) با اعلام این خبر اظهار کرد: خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) گفت: توصیه من این است که در ابتدای سال تحصیلی کمر برای دو بال ببندیم یکی از بال‌ها علم است که باید آن را با مجاهدت بخوانیم و بال دیگر انسان شدن و عمل به آن است. این موارد تعالیم الهی هستند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در سال ۱۳۶۱ هجری شمسی (۱۹۸۳ میلادی و ۱۴۰۲ هجری قمری) در تهران تاسیس شد. هدف اصلی این دانشگاه تلفیق بین علوم اسلامی و علوم انسانی متداول بوده است. مؤسسان این دانشگاه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با درک شکاف موجود بین حوزه و دانشگاه در صدد تاسیس دانشگاهی بر‌آمدند که تلفیقی از دروس حوزه و دانشگاه را در خود داشته باشد. موضوع جدایی حوزه و دانشگاه از توجهات اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ ایران، حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) بوده است و ایشان در مقاطع مختلف و در سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه خود بارها بر وجود برنامه‌ای استعماری جهت ایجاد گسست بین این دو نهاد تاکید کرده و لزوم پیوند آن دو را گوشزد نموده‌اند.

مؤسسان دانشگاه، ریاست آن را به آیت الله محمد رضا مهدوی کنی از یاران نزدیک امام خمینی (ره) و از مبارزان انقلابی که مصائب زیادی را در دوران شاه تحمل کرده و بارها مورد شکنجه و تبعید قرار گرفته بود، سپردند و بدین ترتیب، در گام نخست، نظام علمی دانشگاهی با تلفیقی از دروس معارف اسلامی و علوم متداول انسانی به همراه اجرای اصول تربیتی و اخلاقی حوزه‌های علمیه اجرایی گردید.

در این نظام دانشجویان همزمان با تحصیل علوم اسلامی، علوم متداول انسانی را نیز می‌آموزند. یکی از شاخص‌های دانشگاه امام صادق علیه‌السلام عدم اختلاط جنسیتی است. بسیاری از خانواده‌های مذهبی در ایران آرزو دارند فرزندشان در دانشگاهی تحصیل کند که محیط آن مذهبی باشد. تلاش مسؤولان دانشگاه نیز بر آن است که این دانشگاه صرفا یک محیط علمی نباشد بلکه جنبه‌های تربیتی نیز در آن لحاظ شود. بر این اساس، دانشگاه به دو بخش برادران و خواهران تفکیک شده است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =