این خطر را جدی بگیرید: از هر ۶ نفر یک نفر دچار سکته مغزی می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از 15 میلیون نفر در جهان دچار سکته مغزی می‌شوند و یک سوم آنها هم فوت می کنند.

آمارها نشان می دهد که از هر 6 نفر ، یک نفر دچار سکته مغزی می شود ، کارشناسان معتقدند سن بالا، پرفشاری خون، استعمال دخانیات، بیماری های عروق کرونر قلبی، دیابت و کلسترول بالا از مهم ترین عوامل مستعد کننده سکته مغزی است. 
طبق آمار جدید سازمان بهداشت جهانی، سکته های مغزی سالانه بیش از 15 میلیون نفر را در جهان درگیر می کند که از این میان یک سوم دچار مرگ می شوند و تنها 5 میلیون نفر از آنان می توانند به زندگی عادیشان برگردند زیرا در ساعات اولیه حمله،  به بیمارستان منتقل شده اند.
مهمترین علت سکته مغزی ناتوانی در سنین بالا و بیماری های قلبی عروقی است. در دیگر موارد سکته مغزی دارای عواملی است که شامل بیماری های قلبی عروقی، چربی بالای خون، اختلالات کنترل گلوگز(دیابت)، اضطراب و استرس، مصرف دخانیات و سوابق خانوادگی است که می توان در بسیاری موارد تا حدی از آن جلوگیری کرد. 
پژوهش های اخیر نشان داده است که حدود نیمی از افراد سیگاری از مرگ زودرس ناشی از بیماری های وابسته به استعمال سیگار (مانند حمله قلبی ، سکته، سرطان ریه و دیگر موارد) می‌میرند اما با ترک سیگار شما می توانید خطر سکته مغزی یا حمله قلبی در آینده را تقریباً به نصف کاهش دهید.
 مصرف دخانیات و حتی مواد آلاینده در هوا سبب اختلال پمپ های داخل بدن می شود و در نتیجه به صورت چربی در جدال عروق قرار می‌گیرد و به مرور زمان سبب بروز سکته مغزی می‌شود. با پیشگیری برخی از ریزفاکتور های سکته مغزی می‌توان در برابر سومین عامل مرگ در جهان تا حدی مبارزه کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =