محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود به این سئوال مکرر کاربران سرویس مشکلات مردم پاسخ داد: چه زمانی تکلیف سپرده گذاران و مالباختگان موسساتی مانند پدیده شاندیز و میزان روشن می شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نشست خبری دیروز غلامحسین محسنی اژه ای، او در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره اینکه مسایل پدیده شاندیز، میزان و موسسات مشابه ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در شمال شرق کشور پیدا کرده و قرار است چه زمانی پرونده این مسایل بسته شود، گفت: قوه قضاییه مگر می تواند در پرونده ای که چندین جنبه قضایی، سیاسی و اجتماعی پیدا کرده به تنهایی ورود کند. امکان ندارد همه اینها را قوه قضاییه بتواند رتق و فتق کند. در استان و در سطح کشور شورای عالی امنیت ملی و شورای استان برای این مسئله تشکیل جلسه داده و مصوبه داشته اند.
او توضیح داد: یک بخش هم قوه قضاییه است که عضو آن ستاد مقامات قضایی استان است. هر جا لازم باشد پرونده ای تشکیل می شود. اما همه بحث قضایی نیست. یک مطلب نیز مردم توجه کنند اینها پولشان را سپرده اند و بهره بالایی گرفته اند و پولشان را اضافه کرده اند. بدون اینکه ببینند این معتبر است یا نه. یک بخش نیز الان آماده اند سرمایه گدذاری کرده اند و ملک خریده اند و به رکود بازار خورده اند و میزان سهم آنها مشخص نیست.
سخنگوی قوه قضاییه درباره اینکه سرنوشت سپرده گذاران پدیده شاندیز چه می شود، گفت: قیمت سهام این افراد را قوه قضاییه باید تعیین کند؟ نه! قیمت سهمی یک از شرکتها به صورت کاذب و حبابی ظرف مدت کوتاهی از ۳۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسانده اند. افراد امیدوار شده اند و می گویند قیمت سهام ما ۱۲ هزار تومان است و این چیزی نیست که قوه قضاییه بتواند به تنهایی حل کند.
او گفت: هم وزارت کشور مسئول شده و هم در استانداری ستاد تشکیل شده و تلاش می شود سرمایه و سپرده مردم از بین نرود و بعد هم ساماندهی شود مسایل خلاف و قابل اصلاح جمع و جور شود. موسسه میزان، اعضا بازداشت شدند ولی همه کسانی که سرمایه گذاری کردند به پولشان می رسند؟ نه، کسانی به این موسسات پول گزاف داده اند و توجهی به عواقبش ندارند. قوه قضاییه برای فرد متخلف و مجرم برخورد می کند ولی متولی سایر مسایل قوه قضاییه نیست. امیدواریم مشکل مردم بیشتر نشود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی KW ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    17 1
    "مردم توجه کنند اینها پولشان را سپرده اند و بهره بالایی گرفته اند و پولشان را اضافه کرده اند. بدون اینکه ببینند این معتبر است یا نه"........حضرت آقا مردم به آرم موسسه اعتماد کردند و بانک مرکزی چرا به این موسسه اجازه داد 12 سال با لگوی قوه قضائیه فعالیت نماید. هر زمان که بی توجهی مدیران هویدا می شود مردم را مسئول میدانید.
  • حامد A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    17 0
    این آقای سخنگو نمیگه وقتی هر روز هزار بار تبلیغ این پدیده از تلویزیون پخش میشد ایشون کجا بودن ؟وای بر ما .وای بر ما . وای بر ما.چرا به حال خودمون گریه نمیکنیم
  • بهنام EU ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    12 0
    با عرض سلام و خسته نباشید حدو د 9ماه پرونده پدیده مثلا در حال پیگیریست ومسوولین جز پاسکاری وکشتن وقت وبازی با روح وروان مردم کار دیگری نکردند وبه عنوان مثال همین اقای اژه ای در یکی از مصاحبه هاش قبلا گفته بود مشکلات پدیده حل شده فقط یک مورد مانده و در حال بررسی است ودیگر مشکلی ندارد با صحبتهای الانش مقایسه کنید قضاوت با شما.وقتی مردم به اعتماد حرف استاندار وقت و نماینده ها که الان هم هستند مانند اقای پور مختار و...که از این پدیده به عنوان پروژه ملی وافتخار ملی مطرح کردند به خدا قسم بنده به اعتبار حرف این اقایون سهم خریدم والان همین اقای پور مختار سهامداران را مال باخته میگوید وضد پدیده صحبت میکند مثل اینکه الان اثر شیشلیکهای پدیده شاندیز از بین رفته وضد پدیده صحبت میکنددر مدت 5 سال کجا بودند
  • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    7 1
    ما جمعي از فرهنگيان که سرمايه خانواده مان در موسسه ميزانقوه قضائيه خراسان است 9 ماه است که شاهد مشقت خانواده خود و امثال آن هستيم و همچنين شاهد سياسي بازي دولتيها و قوه قضائيه و اختلاس خانواده وابسته به آنها هستيم قسم مي خوريم اگر اين بي تدبيري دولت کليد شکسته تا مهر ماه نتواند حرف روشني بزند تمام تلاش خود را در جهت براندازي اين دولت روحاني و نمايندگان حاضر مجلس در استانهاي خراسان و ساير نقاط کشور در انتخابات به کار گيريم.و هيچ حمايتي از دولت در مدارس انجام نخواهيم داد تا انشاا... اين دولت بي تدبير ساقط گردد و نظام ما حفظ شود
  • محسن IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    5 0
    تقدیم به مدیرسایت ودوستان سهامداربا سلام ودرودفراوان بردوستان .گویا استان مقدس خراسان رضوی پیش تازمبارزه با مفاصد اقتصادی درمورد موسسات مالی واعتباری نه تنها دولت گذشته به سردمداری بانک مرکزی وقت که چون درختی کاشته شدوسریع ریشه دواند وباسرعت رشدوتکثیر گردید والان به میوه رسیده ادامه پیداکردوحال بنا به گزارش خبرگزاری صدای ایران کدخبر81744 – 6/7/94 ....موسسه تازه مجوزگرفته آرمان دردولت تدبیروامید واقع درخیابان سجاد مشهد شاهد تجمع سپرده گذاران این موسسه راداد که پولشان بلوکه شده دوستان اگرکسی بخواهد یک برگ جوازکسب بقالی بگیرد باید هفت خوان رستم راطی کند این آقایان چه کسانی اند که به این راحتی مجوز موسسه ای راکسب وپس ازجمع آوری مال مردم به راحتی جا خالی می کنند ایا قانون درایران فقط برای
  • صابر A1 ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    5 0
    این امور مصداق بارز کلاهبرداری است ولی متاسفانه رسیدگی کننده ای نیست