ایرنانوشت: روزنامه لبنانی السفیر نوشت: سه روز قبل پل هوایی بین روسیه و سوریه به اتمام رسید و این پیش از تکمیل مراحل آمادگی برای جنگ مشترک روسیه ، سوریه ، ایران و آمریکا علیه گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره است.

 السفیر در شماره روز دوشنبه خود افزود: براساس اظهارات منابع امنیتی غربی رایزی های روس ها و آمریکایی ها در خصوص عملیات پل هوایی بین روسیه و سوریه به توافق آنها برای تشکیل اتاق عملیات مشترک در سوریه منجر شد.

براساس این گزارش السفیر، در این اتاق عملیات افسرانی از ستاد مشترک ارتش های روسیه و آمریکا حضور خواهند داشت و این در حالی است که شش جنگنده روسی از نوع سوخوی 30 در فرودگاه حمیمیم نزدیک شهرک جبله سوریه در سواحل دریای مدیترانه فرود آمده اند.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: منابع سوری انتظار دارند که شش جنگنده سوخوی 34 هم وارد فرودگاه حمیمیم شوند و روسیه بالگردهای جنگی جدید از جمله بالگردهای موسوم به « شکارچیان شب» را در اختیار دمشق قرار دهد.

السفیر با بیان اینکه « بعید نیست که نظامیان فرانسوی و انگلیسی هم به این اتاق عملیات مشترک ملحق شوند»، نوشت: ماموریت نخست این اتاق عملیات، تبادل اطلاعات در باره بانک اهداف است به ویژه اینکه سوری ها و ایرانی ها اطلاعات گسترده ای در این زمینه دارند و بسیار بیشتر از اطلاعاتی است که نیروی هوایی آمریکا از طریق عملیات شناسایی هوایی جمع آوری کرده است.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: اتاق عملیات مشترک همچینن ماموریت دارد تا ترافیک پروازجنگنده های سوری ، آمریکایی و روسی در فضای سوریه به ویژه در شمال این کشور را تنظیم و کنترل کند.

سرگئی شویگو و اشتون کارتر وزیران دفاع روسیه و آمریکا جمعه گذشته در تماسی تلفنی برای نخستین بار بعداز شروع بحران اوکراین در باره هماهنگی های دو طرف در خصوص عملیات هوایی گفت وگو کردند.

السفیر تصریح کرد: به گفته منابع امنیتی غربی، عملیات روسیه در سوریه به هماهنگی با سوری ها و ایرانی ها متوقف نیست و مسکو در این زمینه با کشورهای دیگر مانند ترکیه و اردن هم هماهنگی کرده است.

این روزنامه لبنانی افزود: انتظار می رود ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در جریان سفرآینده رحب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به مسکو در این باره و همچنین حمایت های آنکارا ازعملیات گروه های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره به ویژه درشمال سوریه با او گفت وگو کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =