ایسنا نوشت:کارگردان و بازیگر «فیتیله» از خداحافظی تیم عموهای فیتیله‌ای با تلویزیون تا پایان امسال و پس از پخش قسمت‌های تولیدشده خبر داد.

محمد مسلمی اظهار کرد: سری جدید برنامه «فیتیله» با ساختاری متفاوت، از عید سعید قربان آغاز می‌شود. پخش این برنامه که به شکل تولیدی تهیه شده، روزهای پنجشنبه و جمعه به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. این برنامه تا آخر امسال روی آنتن خواهد ماند و احتمالا امسال آخرین سالی است که عموهای فیتیله‌ای در برنامه‌های کودک حضور دارند؛ چراکه از کارهای کودک هیچ حمایتی نمی‌شود و در عین حال هیچ رقابتی هم میان برنامه‌های کودک وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عموهای فیتیله‌ای سعی خودشان را کرده‌اند که تا پایان امسال در برنامه فیتیله متفاوت باشند و علیرغم میل‌شان که برنامه از حالت زنده خارج و به شکل تولیدی تهیه شده است، سعی کردند در همین برنامه تولیدی بتوانند جذابیت‌هایی را اضافه کنند که مخاطبان مثل سابق برنامه «فیتیله» را تماشا کنند.

او سپس نسبت به وضعیت برنامه‌های کودک تلویزیون و اینکه طی این سال‌ها برنامه‌های کودک هیچ پیشرفتی نداشته‌اند، انتقاد کرد و گفت: طی این چند سال اخیر برنامه‌های کودک مخاطبان خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد بچه‌ها بیشتر به سمت ماهواره‌ها می‌روند. متاسفانه ما طی هفت الی هشت سال گذشته تولید هیچ برنامه‌ جدیدی در حوزه کودک نداشتیم و به عنوان گروهی که از سال 1370 تا کنون به مدت 24 سال است که در این حوزه کار می‌کنیم احساس می‌کنم سیر نزولی در برنامه‌های کودک وجود داشته که این اتفاق به این دلیل است که حمایتی از طرف شبکه نمی‌شود، بنابراین به احتمال زیاد امسال آخرین سالی باشد که تیم گروه فیتیله در برنامه‌های کودک حضور پیدا می‌کنند.

این برنامه ساز کودک در ادامه مطرح کرد: برنامه‌های کودک نیازمند تفکر جدید و سیاست‌های کارشناسی شده‌ای هستند تا بتوانند دوباره رشد پیدا کنند و زنده شوند؛ به ویژه با توجه به بحث ماهواره و فضاهای مختلف که در حال حاضر بچه‌ها درگیر آن هستند، کم‌کاری در این حوزه جبران ناپذیر خواهد بود و صدمات و ضررهای بزرگی به آنها می‌زند.

مسلمی همچنین درباره‌ی راه‌اندازی شبکه کودک بیان کرد: از سالیان سال شعار راه‌اندازی شبکه کودک مطرح بوده اما هیچ اتفاقی نیفتاده است. اخیرا شنیده‌ایم که این اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر هم که گروه‌های حرفه‌ای کودک هیچ حمایت نمی‌شوند، چطور می‌شود این اتفاق بیفتد؟

کارگردان برنامه «فیتیله» در پایان اعلام کرد که سری جدید برنامه‌اش که در 52 قسمت تهیه شده است تا پایان امسال از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    52 1
    خداحافظ
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    50 25
    من يه بازهم تو بچگيام اينا رو نگاه نكردم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    32 47
    خیلی نامردیههههههههههههههه من عاشق این عموها هستم اینا برن من از غصه میترکممممم همیشه دنبال میکنم برنامشون رو 27 ساله از تهران
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    37 22
    واقعا حیفه. فیتیله از معدود برنامه های صدا سیما است که علاوه بر جنبه سرگرمی، دنبال آموزش به بچه ها هم هست.
  • ahmad A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    57 47
    همون بهتر که تعطیل بشه. حیف پول که واسه ساخت این برنامه بدن. چیه اخه سه چهارتا ادم سبیل کلفت نتراشیده میخان با سرو صدای بیخودی و لودگی مثلا برنامه کودک بسازن ولی حرفاشون نمیتونه یه بچه رو محض رضای خدا ده دقیقه پای تلویزیون بشونه. یه سر به ماهواره بزن ببین برنامه های شوی موزیکال بچه ها در دنیا چه استانداردهایی داره که بچه رو جذب میکنه بعد تو اتنخاب عمو ها تجدید نظر میکنید.
    • مازنی A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      5 2
      خیلی‌ از بچه‌ها عاشق همون 3 تا سیبیل کلفت هستند. برو ببین بچه‌ها بیشتر این سیبیل کلفت‌ها رو دوست دارند یا صدانازک کرده‌ای مثل خاله‌ شادونه. البتّه من خودم عمو مهربون رو ترجیح می‌دم اینم نظر یه 40 ساله از مازندران
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    63 18
    برنامه اشون دیگه کاملا خسته کننده شده بود
  • بی نام DE ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    37 24
    اخي ، دلم واقعا برايشان تنگ مي شود .
  • بی نام EU ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    1 5
    همون بهتر که برن. چند ساله که چیزی واسه گفتن ندارن.همش حرفا و کارای 10 سال پیشه. پولش خرج برنامه های کودک دیگه بشه بهتره.
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 4
    بهتر
  • مهدی CA ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 3
    بهتر
  • روزبه IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 2
    بازارگرمی میکنن...شما باور نکنید.فردا پس فردا تکذیب میکنن..میان میگن تلویزیون مثل خونه ی ماست..کجا بریم؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    1 0
    تشکر به خاطر همه تلاشهاتون تو این سالها بچه های ما با شما بزرگ شدند و شما پیر سالم و پاینده باشید
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 3
    من یه دختر 13 ماه دارم تمام برنامه های کودک تلویزیون را براش میذارم یه لحظه نگاه می کنه بعد بیخیال میشه اما ماهواره رو که روشن میکنم براش برنامه کودک میذارم همچین زول میزنه چشاش پلک نمیزنه حتی میره جلوی صفحه تلویزیون بعد دستشو دراز میکنه میخواد بره توش ومن مجبور میشم تلویزیونو خاموش کنم. حالا خودشما قضاوت کنید چطور برنامه کودک ماهواره توانسته اینقدر اشتیاق در کودکان ایجاد کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    1 1
    در اینکه این سه نفر و این سه عزیز انسانهای خیلی خوبی هستند و هنرمندانی خیر و نیکوکار شکی نیست اما برنامه شان دیگه واقعا تکراری و بی مزه شده و بایستی تحولی ایجاد کنند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 2
    عموهای فتیله ای هر سال دارند خداحافظی می کنند؟ به نظرم اینکارشون بیشتر شبیه ناز کردن هست تا خداحافظی
  • بانو A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 1
    عزيزم من كلي با اينا خاطره دارم حيف ميشه برن بيچاره بچه هاي نسل اينده
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 0
    تو رو خدا یکی یه فکری به حال صدا و سیما بکنه همه برنامه های خوب دارن تعطیل می شن ....آقای سرافراز شما باید جوابگو باشی